عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
درس‌های قرآن «معلم دوست‌داشتنی»
راه نفوذ رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی، انشقاق و پراکندگی مسلمانان است بنابراین اگر ما با هم در ارتباط و متحد باشیم دشمنان جرأت نفوذ بر کشورهای اسلامی را نخواهند داشت.
عقیق: حجت‌الاسلام قرائتی که بیش از 30 سال به تدرس علوم و معارف قرآنی می‌پردازد سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان محبوب‌ترین چهره قرآنی انتخاب شد بر همین اساس نام «معلم دوست داشتنی قرآن» را برای وی برگزیم و در طرحی با همین عنوان از سال گذشته به بازخوانی بخشی از مطالب ایراد شده در برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی می‌پردازیم. در ادامه بخشی از این مطالب با موضوع «رابطه بین مسلمانان» که در تاریخ 28 مردادماه 1361 در برنامه درس‌هایی از قرآن ایراد شده است تقدیم مخاطبان می‌شود.

توطئه دشمنان اسلام چگونه خنثی می‌شود؟

نکته 1) پیامبر(ص) فرمودند: «لَا تَزَالُ أُمَّتِی بِخَیْرٍ مَا تَحَابُّوا وَ تَهَادَوْا»(عیون‏أخبارالرضا، ج‏2، ص‏29) امت من مادام که نسبت به هم محبت داشته باشند در راه خیر هستند؛ این محبت توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

نکته 2) قرآن می‌فرماید: «وَ لْیَجِدُوا فیکُمْ غِلْظَة»(توبه/123) دشمنان اسلام باید مسلمانان را در خشونت بیابند و از آنها بترسند بنابراین مسلمانان باید با هم در رابطه باشند تا دشمنان را سرکوب کنندو اگر مسلمانان پراکنده و پخش باشند کسی از آن‌ها نمی‌ترسد.

چگونه دشمنان اسلام را بترسانیم؟

نکته 3)  قرآن می‌فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ»(انفال/60) خود را برای مبارزه با دشمنان مهیا و مستعد و در حد توان برای پیروزی بر دشمنان اسلام تلاش کنید.

چرا اسرائیل به خود اجازه حمله به بلاد مسلمانان را می‌دهد؟

نکته 4) چند سال پیش امام خمینی(ره) فرمود: اگر هر مسلمان یک سطل آب در اسرائیل بریزد، اسرائیل غرق می‌شود. چه وقت اسرائیل به خود جرأت می‌دهد که به لبنان و فلسطین حمله کند؟ وقتی از مصر، عربستان، اردن و کشورهای مسلمان‌نشین خاطر جمع باشد.

راه نجات ستمدیدگان جهان

نکته 5) قرآن به مسلمان‌ها می‌فرماید: «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ»(نساء/74) مسلمان‌ها چرا مسلمان‌ها را نجات نمی‌دهید؟ اگر مسلمان‌های کشورهای اسلامی بخواهند مستضعفان جهان را نجات دهند با ارتباط با هم می‌توانند دشمن را شکست دهند.

برای مشاهده متن کامل به اینجا مراجعه کنید.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین