عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
همزمان با روز خبرنگار مراسم غبارروبی مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور اصحاب رسانه قم و به همت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) جمعه شب برگزار شد.
عقیق: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سعیدی در این مراسم، با اشاره به آیه..... وَجِئْتُكَ مِنْ سَبَإٍ بِنَبَإٍ يقِينٍ (النمل/22) در جمع اصحاب رسانه قم اظهار داشت: رسالت خبرنگاران زمانی برجسته و برای همگان نمایان می‌شود که بدانیم نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالار دینی است.

وی بابیان این که در نظام مردم‌سالار دینی؛ مردم دنبال اخبار صحیح، صالح و سالم هستند افزود: در نظام مردم‌سالار دینی، برخلاف سایر نظام‌ها که مردم هیچ‌گونه نقشی در ساختار حکومت و تصمیم‌های کلان کشوری ندارند، به دنبال اخبار دقیق و راست هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) توفیق نظام‌های غیر مردم‌سالار دینی را در عدم دخالت مردم در تصمیم‌گیری‌ها ذکر کرد و گفت: مستکبران برای پیش برد اهداف شوم خود مردمان خود را از رسانه‌ها دورنگه داشته و رسانه‌ها را برای پیشبرد اهداف خود مورداستفاده قرارمی دهند.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به اهمیت رسانه در نظام مردم‌سالار دینی تصریح کرد: اهمیت رسانه در نظام مردم‌سالار دینی زمانی مشخص می‌شود که بدانیم دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند در درجه اول مردم به اخبار صحیح دسترسی نداشته باشند و ثانیاً اخبار تحریف‌شده و دروغ و یا اخبار راست و  فتنه‌انگیز مسلط شوند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی گفت: ارائه اخبار تحریف‌شده و غیرواقع، کمرنگ کردن اعتقادات شیعیان و بدبین کردن مردم به مسئولان از اهداف شیطانی استکبار در رسانه‌های خود است.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن که  فعالیت‌های منافقین را در ترویج اخبار ضد و نقیض تقبیح کرده است گفت: خبرنگاران نظام مردم‌سالار دینی باید از شم سیاسی، وشم هنری برخوردار باشند به‌طوری‌که بدانند هر خبر راست را نباید رسانه‌ای کرد زیرا؛ امنیت کشور را تهدید می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت بیان داشت: دشمنان با میلیاردها دلار برای بدبین کردم مردم به‌نظام هزینه می‌کنند؛ که خبرنگاران باید در این جهت با هوشیاری تمام؛ از راست و درست بودن خبر از دو بعد سیاسی و هنری بالایی برخوردار باشند.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به داستان هدهد و حضرت سلیمان (ع) اظهار داشت: حریت؛ آزادگی و عدم مرعوبیت از ویژگی خبرنگاران متعهد است که علی رغم وابستگی به یک سازمان صداقت و شجاعت را در بیان و قلم خود رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی با اشاره به ویژگی‌های برجسته خبرنگاران تصریح کرد: کاربردی و به‌درد بخور بودن خبر خبرنگار؛ صداقت در ارائه خبر به مسئول مستقیم خود، از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران است.

وی وجود خبرنگاران صالح و صادق را برای دستگاه‌ها یک نعمت بزرگ دانست و بیان داشت: باید دستگاه‌ها قدر خبرنگاران صادق و صالح را بدانند؛ چراکه با  وضوح و صداقت لهجه، خبر را بیان کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ملا ، فاضل بودن را از ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و بیان داشت: خبرنگار باید از پایه‌های علمی برخوردار باشد تا بتواند از روی یقین و صداقت اخبارش را ارائه کند.

امام‌جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مسئولان و دستگاه‌ها گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید روی اخباری که ارائه می‌شود تحقیق و موردبررسی قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سعیدی در ادامه بابیان این که در مقابل خبرنگار خوب خبرنگار بد نیز در قرآن بیان‌شده است گفت: از ویژگی‌های خبرنگار بد، فاسق بودن، عدم صداقت در ارائه خبر و ایجاد تفرقه در جامعه است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین