عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
حجت‌الاسلام حشمتی خبر داد
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اختصاص ۳۰ درصد بودجه معاونت قرآن به استان‌ها، از راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: برای تشکیل این سامانه با مرکز رسانه‌های دیجیتال هماهنگ شده است.
عقیق:دومین نشست هم‌اندیشی کارشناسان و مدیران دفاتر قرآن و عترت استان‌ها، در هفته جاری در محل  مهمانسرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اهمیت طهارت باطنی، گفت: شروع این طهارت با انجام عبادات واجب و ادای حقوق مردم و سپس با پرهیز از محرمات میسر می‌شود.

استقبال مردم از نمایشگاه قرآن در روزهای پایانی بیشتر شد

وی با اشاره به اینکه اوج فعالیت‌های این معاونت در ماه رمضان است، به ارائه گزارشی از بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و افزود: معاونت قرآن و عترت ابتدا زمان بازدید از نمایشگاه را 20 روز تعیین کرده بود که با اصرار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران و نیز خواسته غیرمستقیم رئیس جمهور نمایشگاه، ادامه یافت.

حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: علی‌رغم گرمای هوا و جدید بودن محیط، از نمایشگاه استقبال خوبی صورت گرفت تا اینکه در 15 رمضان، اوج بازدیدکنندگان را داشتیم که ابتدا سه روز و سپس هفت روز تمدید شد و عملاً نمایشگاه را 30 روزه برگزار کردیم.

رئیس بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به روند اجرایی نمایشگاه قرآن خاطر نشان کرد: به دلیل اقامه نماز جمعه در مصلی، امکان برگزاری این دوره نمایشگاه در این مکان از ما سلب شد که البته این موضوع مانع از برگزاری خوب نمایشگاه نشد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن امسال شاهد برگزاری برنامه‌هایی متنوع بوده‌ایم، اظهار داشت: ارائه محصولات متنوع فرهنگی، برگزاری 100 نشست علمی و بزرگداشت وفات حضرت خدیجه(س) و نیز اجرای چندین برنامه شاخص علمی در حوزه عفاف و حجاب از جمله این برنامه‌ها بوده است.

همکاری معاونت قرآن ارشاد و شهرداری در نمایشگاه قرآن متجلی شد

معاون قرآن و عترت با اشاره به کمک‌های شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهبر، مترو، اورژانس و اتوبوسرانی برای برگزاری نمایشگاه قرآن به نحو احسن، از زحمات مدیریت باغ موزه تشکر کرد و گفت: باغ موزه هزینه سنگینی را در احداث پارکینگ و هزینه‌های برق، آب و تلفن عهده‌دار شد و بدون مطالبه اجاره بها، این مکان را در اختیار معاونت قرآنی قرار داد که این همکاری بر پایه تعامل دو سویه این معاونت و شهرداری تهران شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه اصرار مجموعه شهرداری بر این است که سال آینده نیز نمایشگاه قرآن در باغ موزه برگزار شود، بر ایجاد مرکزی ثابت برای برگزاری نمایشگاه دائمی قرآن در اراضی عباس آباد تأکید کرد.

رئیس نمایشگاه قرآن با طرح مشکلات پیش روی این نمایشگاه، گفت: بخشی از این مشکلات به جابجایی مکان و بخشی هم به طبیعت کار مربوط می‌شود.

حجت‌الاسلام حشمتی افزود: به نظر من در نمایشگاه دو کمبود احساس می‌شود، یکی پرداختن به اهل‌بیت(ع) در کنار قرآن و دیگری وجود بازارچه‌ای که مایحتاج ماه رمضان را تأمین کند.

اختصاص 30 درصد از اعتبارات معاونت به ادارات کل استان‌ها

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان قرآن و عترت استان‌ها و تأکید بر ارتباط تنگاتنگ این مدیران با معاونت قرآنی بیان داشت: ما فصلی یک بار نشست برگزار می‌کنیم که نشست بعدی در یکی از استان‌ها برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تخصیص 20 درصد از اعتبارات به استان‌ها، اظهار داشت: این معاونت 30 درصد از اعتبارات خود را به ادارات کل استان‌ها اختصاص خواهد داد و اگر استانی خوب عمل کند و گزارش دهد، بیشتر بهره‌مند می‌شود.

تغییرات تشکیلاتی در معاونت قرآن ارشاد

معاون قرآن و عترت در بخش دیگری از سخنانش به تغییرات تشکیلاتی در این معاونت اشاره کرد و گفت: «عباس نظری‌راد» به عنوان مشاور اجرایی، حجت الاسلام «سید علی حسینی» به سمت مسئول پارلمانی تعیین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های معاونت در حال شکل‌گیری است، به چند طرح ملی اشاره کرد و گفت: از جمله این طرح‌ها، راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی است که برای این سایت، به اطلاعات افراد و مؤسسات در استان‌ها نیازمندیم و با مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ شده است؛ این سامانه تا سه ماه دیگر راه اندازی شود.

حجت‌الاسلام حشمتی در پایان با اشاره به وجود برخی نخبگان که در استان‌ها فعال هستند، از استفاده از آنها در کمیته‌های معاونت خبر داد و با توصیه به مدیران و کارشناسان استانی بر یاری گرفتن از روحیۀ صبر و استقامت برای خدمت به جامعه، گفت: خداوند انسان‌ها را در صبر و جهاد آزمایش می‌کند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین