عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
چهارمين همايش فرهنگي السفير روز شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۳ مطابق با ۵ شوال ۱۴۳۵ و با حضور آستان مقدس عباسي آغاز بكار كرد.

عقیق:در مراسم افتتاحيه اين همايش كه در صحن جديد مرقد مسلم بن عقيل عليه السلام برگزار گرديد، آقاي سيد صالح الحيدري، شخصيتهاي ديني، فرهنگي، سياسي، نمايندگان عتبات مقدسه عراق و هياتي به نمايندگي از آستان مقدس عباسي حضور داشتند.
اين همايش با هدف يادآوري تاريخ درخشان و نقش راهبردي، فكري، علمي و تاريخي مسجد كوفه در زماني كه اين مسجد مركز و پايتخت حكومت اسلامي و قلب تپنده آن و همچنين مركز جذب مسلمانان در زمان خلافت مولاي متقيان و دانشگاه علمي و فرهنگي امت اسلام در زمان امام محمد باقر عليه السلام بود، برگزار گرديده است.
از ديگر اهداف برگزاري اين همايش بزرگداشت شخصيت برجسته و مواضع درخشان مسلم بن عقيل عليه السلام به عنوان سفير نهضت حسيني و ورود ايشان در روز
۵ شوال سال ۶۰ هجري به شهر كوفه مي‌باشد.
درمراسم افتتاحيه اين همايش رئيس هيات امناي مسجد كوفه از مشاركت انديشمنداني از
۲۰ كشور در اين همايش خبر داد و افزود: اين همايش شاهد برگزاري فعاليتهاي فرهنگي و ادبي و همچنين مسابقه نوآوري فكري مسلم بن عقيل و سمينار امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف خواهد بود.
وي در ادامه برپائي محفل ادبي همراه با خواندن شعر را از ديگر برنامه‌هاي همايش چهارم برشمرد و گفت: نمايشگاه كتاب و خوشنويسي در حاشيه اين همايش برپا خواهد شد.
در ادامه اين مراسم آقاي سيد صالح الحيدري رييس اوقاف شيعي عراق در سخناني از تلاش‌هاي ارزنده هيات امناي مسجد كوفه و توليت آن آقاي سيد موسي تقي الخلخالي براي برگزاري اين همايش تقدير و تشكر نموده و از آمادگي اوقاف شيعي عراق براي حمايت و پشتيباني از همايشهاي مشابه كه در راستاي معرفي و احيا شخصيتهاي تاريخي و اسلامي و تشريح مواضع ايشان در نبرد و مجاهدت با ظلم و جور حاكمان و تلاش در حفظ وحدت باشد خبر داد.
وي معرفي اين شخصيتها را عاملي مهم در معرفي و درس آموزي جوانان از اين رهبران بزرگ براي دفاع و از جان گذشتگي در راه اسلام و دفاع از ميهن و بالاخص عراق عزيز دانست.
لازم به ذكر است همايش السفير، جلسه علمي، ويژه جايزه مسلم بن عقيل براي نوآوري فكري در زمينه‌هاي داستان، داستانهاي كوتاه، تاتر، خطابه و سمينار امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را شامل مي‌گردد.
در اين همايش گردهمائي بررسي نقش مرجعيت در مقابله با جريان تكفيري و تروريست برگزار خواهد شد.
همچنين در حاشيه اين همايش، نمايشگاه كتاب با مشاركت
۵۰ ناشر داخلي و خارجي از ۳ لغايت ۱۰ شوال برپا ميگردد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین