عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
داعشی ها در نظر دارند چهره اسلام را که بویی از ان نبرده اند را در ذهن همگان تیره جلوه دهند.

عقیق:بخش اطلاعات و مطبوعات حزب همبستگی ملی نینوا، عشایر موصل را به حمایت از مقام های دینی، مزارها و همچنین کلیساهای باز مانده در موصل فرا خواند.

بر اساس این گزارش «صادق الشمری» مدیر بخش اطلاعات همبستگی مذکور تصریح کرد اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد داعش در نظر دارد در روزهای آینده مقام حضرت زین العابدین در منطقه برطله موصل را منفجر کند و انتظار می رود این اتفاق در طول دو روز آینده بعد از تسلط بر زمار و برطله روی دهد.

وی در ادامه تاکید کرد که داعشی ها در نظر دارند چهره اسلام را که بویی از ان نبرده اند را در ذهن همگان تیره جلوه دهند و در این راه اقدام به انجام عملیاتی می کنند که برخی از کشورهای منطقه از آن ها حمایت می نمایند به همین دلیل از عشایر موصل می خواهیم تا با همکاری یکدیگر شهر خود را از هجوم تروریست های مجرم نجات دهند.

تروریست ها در ماه جولای گذشته دست به منفجر کردن مرقد نبی یونس علیه السلام ، نبی شیت ، مرقد امام ابی العلاء و همچنین حسینیه و مسجد جامع در شهر موصل کرده بودند.

تکفیری های داعش به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دهند و این بار اقدام به گروگان گرفتن 100 خانوار در فرودگاه تلعفر کرده اند و ان طور که از خبرها بر می آید تروریست ها مردان را کشته و زنان و کودکان را در وضعی اسف بار بدون آب و غذا زندانی کرده اند.

« محمد الخزاعی» دبیر کل هلال احمر عراق تصریح کرد که داعشی ها بعداز تسلط بر سینجر 100 خانواده را بازداشت کرده و آن ها را به فردوگاه تلعفر بردند تا در آن نگهداری کنند ، اما بعد از کشتن مردان تنها زنان و کودکان در وضع بدی به سر می برند و بعد از تهدید داعش به کشتن تمام آن ها، در وضع روانی بدی به سر می برند. 

الخزاعی همچنین افزود: علاوه بر ان ها 300 نفر نیز به کوهی در سینجر پناه بردند و از آن جا که داعشی ها راه های ورود و خروجی کوه را در اختیار دارند بنابراین هر فردی که از کوه پایین آید کشته خواهد شد، این ها اطلاعاتی است که هلال احمر آن ها را به دست آورد.

داعشی ها در روز یک شنبه بر منطقه سینجر در غرب موصل،  مسلط شدند و بعد از ورود به آن پرچم خود را بر روی ساختمان دادستانی ان بر افراشتند بعد از این ماجرا صدها خانوار به کوه پناه بردند.

داعش از روز دهم ژوئن گذشته موصل را تصرف کرده و بعد از ان فعالیت های خود را در صلاح الدین، کرکوک و دیالی گسترش داد که این مساله باعث ایجاد موج وسیعی از مهاجرت در عراق شد.

 

منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین