عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
دلیل اصلی دشمنی و هابیت و داعشی‌ها و کینه‌توزی آنها از شیعه و با انقلاب اسلامی، تأکید ایران بر وحدت و دوری از تفرقه افکنی می‌باشد.

عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمعلی نوچمنی مدیر مدرسه علمیه حجت با اشاره به غم انگیز بودن تخریب قبور مبارک ائمه بقیع‌(ع) گفت: استعمار پیر انگلیس نزدیک به دو قرن است با نفوذ در کشورهای اسلامی، بذر تفرقه را می پاشد.

وی ادامه داد: انگلیسی ها نتوانستند چندان در میان تشیع نفوذ کنند لذا مطالعه بسیاری در کشورهای اسلامی کردند تا بتوانند از طریق جاهلان و کم خردان به ایجاد دشمنی در میان مسلمانان بپردازند.

*توهین به مقدسات شیعه ریشه در تاریخ جاهلیت دارد

این استاد حوزه دانشگاه و با اشاره به تطمیع کردن سران ممالک اسلامی از سوی استعمار تأکید کرد: متأسفانه دشمن از این طریق توانسته است، فرهنگ و تعلیم و تربیت برخی کشورهای اسلامی را تغییر دهند.

وی افزود: توهین به مقدسات و ائمه‌(ع) شیعه ریشه در تاریخ جاهلیت دارد، چنان که در صدر اسلام معاویه نیز با تبلیغات گسترده، فضایی ایجاد کرد که حتی اصحاب خاصه حضرت علی (ع) به ایشان تردید می کردند.

امام جماعت مسجد شهرک غرب تهران با اشاره به روند تاریخی ستم بر شیعه گفت: تقریباً در زمان تمام خلفای بنی امیه و بنی عباس، این روند ادامه داشته است و خلفا با هزینه های سرسام آور، تبلیغات گسترده ای را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به عبارتی از «مستر همفر جاسوس انگلیسی» مبنی بر اینکه تنها کشوری را که میدان تاخت و تاز خود یافته ام عربستان است اظهار داشت: جریان وهابی حاکم بر این کشور به راحتی و بدون منطق، نمادهای شیعه را تخریب کرده و مورد هتک حرمت قرار می دهند.

حجت‌الاسلام نوچمنی یکی از مصادیق بارز چنین  اعمال زشتی را واقعه جانسوز تخریب بقیع خواند و گفت: آنان به تخریب بارگاه بسنده نکردند، بلکه به پیکرهای مبارک مدفون در آنجا نیز جسارت کردند، برای مقابله با این منش و روش که امروزه نیز توسط داعشی ها دنبال می شود، باید شیعه واکنش جدی نشان دهد و همیشه هشتم شوال را زنده نگه دارد.

مدیر مدرسه علمیه حجت با تأکید بر اینکه، اکثر مسلمانان با این روش مخالف هستند گفت بی‌شک عاملین چنین رفتارهای جاهلانه ای سر در آخور صهیونیزم بین الملل دارند و مسلمانان می دانند داعشی ها و وهابی ها ریشه های استعماری دارند.

*وحدت راهکار اصلی مقابله با وحشی‌گری‌های

وی راهکار اصلی مقابله با چنین وحشی گری هایی را وحدت صددرصدی میان مسلمانان خواند و بیان کرد: الحمدالله با وحدت میان شیعیان جهان، اجتماع شیعی که دشمن از آن به عنوان هلال شیعی یاد می کند در حال شکل گیری و کامل شدن است.

حجت‌الاسلام نوچمنی با اشاره به وقایع غزه، از سکوت کشورهای اسلامی در این ارتباط ابراز تأسف کرد و گفت: چرا وهابیت در برابر جنایات اسرائیل غاصب و کودک کش سکوت کرده است؟ آیا غیر از این است، اینها یک جریان ساختگی از سوی صهیونیزم و استکباری و استعماگر جهانی برای ضربه زدن به قدرت اسلام هستند؟

*کینه وهابیت از ایران

وی ادامه داد: دلیل اصلی دشمنی و هابیت و داعشی‌ها و کینه‌توزی آنها از شیعه و با انقلاب اسلامی، تأکید ایران بر وحدت و دوری از تفرقه افکنی می‌باشد.

این استاد دانشگاه، هشتم شوال را ناشی از رفتاری متعصابانه و به دور از منطق و انصاف و تدین خواند و گفت: زمانی که حرمین عسکریین یا سایر اماکن مقدس شیعی و اسلامی مورد جسارت قرار گرفت دانشمندان و علمای جهان اسلام از جمله الازهر مصر واکنش نشان دادند و چنین اقداماتی را خلاف تعالیم اسلامی خواندند.

*ضرورت احیای سالروز تخریب بقیع

حجت‌الاسلام نوچمنی، با اشاره به اینکه باید مسلمانان خاصه شیعیان و به طور اخص مراجع تقلید در احیای سالروز تخریب بقیع واکنش نشان دهند خاطرنشان کرد: باید طبق دستور قرآنی حول محور های مشترک گردهم آییم و از تفرقه پرهیز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید اختلاف ها را کنار گذاشت گفت: امام علی (ع) 25 سال از حقش برکنار بود، زیرا اعتقاد داشت بیان هرگونه اعتراضی موجب نابودی و انحراف عمیق‌تر در اسلام می‌شود.

*توحش وهابیت دامنگیر سردمداران اصلی آن خواهند شد

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه جریان فتنه امروز بی شک دامن‌گیر سردمداران اصلی آن، یعنی استعمار و استکبار خواهد شد گفت: این مورد دقیقاً مانند پیش بینی دقیق امام خمینی (ره) بود، مبنی بر اینکه حمایت کشورهای غربی و عربی از صدام، روزی دامنگیر آنان خواهد شد.

وی عالمان شیعه را دارای ویژگی بارزی به نام حریت خواند و گفت: به همین دلیل است که در طول تازیخ عالمان شیعه در برابر ستم های حاکمان به مبارزه خاستند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین