عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
سالروز تخریب حرم ائمه بقیع با مداحی حنیف طاهری و هادی هاشمی
اگر ما از صبح تا شب کمر ببندیم و آبروی دیگران را ببریم خداوند فرمودند که ما آبروی تو را می بریم. ما اجازه نداریم که گناه گناهکار را به رویش بیاوریم چه برسد که پشت سرش حرفی بزنیم...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری سالروز تخریب حرم ائمه بقیع دوشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام علی بخشی و مداحی حنیف طاهری و هادی هاشمی در هیئت حرم برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بخشی را بخوانید؛

_ کسی که یک روز در رکاب امیرالمؤمنین بوده است در گودال قتلگاه چه می کند. کسی که در رکاب امیرالمؤمنین شمشیر می خورد حالا در گودال قتلگاه پسر امیرالمؤمنین را می کشد. بعضی ها خوب شروع می کنند، بد تمام می کنند. بعضی ها بد شروع می کنند، خوب تمام می کنند.

_ از عوامل بسیار مهم برای عاقبت به خیری ما دعای پدران و مادران ماست. یکی از عوامل بسیار مهم در زندگی معنوی و دنیوی ما دعای پدر و مادر است. کسی به محضر پیامبر آمد و شروع به شماردن گناه های خود کرد. و گفت که چه کار کند. حضرت فرمود که به مادرت بگو که برایت دعا کند. گفت که مادرم از دنیا رفته است. فرمودند که به پدرت بگو که برایت دعا کند. بعد رفتن آن شخص حضرت رو به یارانش فرمودند که ای کاش که مادر این شخص زنده بود و برایش دعا می کرد.

_ حقوق پدر و مادر یکسان است.یعنی بین پدر و مادر فرقی نمی کند. حق یعنی یک تیغ برنده. اما در اخلاق این طور نیست. در حقوق پدر و مادر با هم برابر هستند اما در اخلاق به ما توصیه می شود که بیشتر حواسمان به مادرها باشد. مادر و پدر چه زنده باشند و چه نباشند، دعایشان در حق فرزندانشان مستجاب است.

_ شخصی که می خواهد مورد مغفرت قرار بگیرد و شخصی که دنبال راه فرار می گردد و شخصی که خود را گناه کار می داند، به پدر و مادرش بگوید برایش دعا کنند. اگر هم از دنیا رفته اند به سر قبرشان برود و برایشان فاتحه ای بخواند و قرآن بخواند و بگوید برایش دعا کنند.

_ گاهی یک مطلب این قدر ارزش دارد که پیامبر و ائمه می خواهند این ثواب و پاداش را ما از دست ندهیم و قالب هایش را برایمان عوض می کنند. نسل ما از این دو نعمت بزرگ یعنی پدر و مادر غفلت می کنند.

_هر کس عاق مادر شود جایش آتش است. بهترین مادر دنیا حضرت زهرا(س) است.بگوییم مادر هر وقت خواستند که ما را به آتش بکشند شفاعت ما را بکن. پایی پیش بگذار و ما را جدا کن.

_ دومین نکته برای عاقبت به خیری ما حفظ آبروی دیگران است. اگر ما از صبح تا شب  کمر ببندیم و آبروی دیگران را ببریم خداوند فرمودند که ما آبروی تو را می بریم. ما اجازه نداریم که گناه گناهکار را به رویش بیاوریم چه برسد که پشت سرش حرفی بزنیم. اگر گناه می کنیم پرده را جلوی دیگران باز نکنیم  چون خدا دوست ندارد که پرده را جلوی کسی بدریم حتی پیامبرش .

_ بیایید همه را گناهکار ندانیم. چه بسا خیلی ها دستشان گرفته می شود.دیگران را کوچک نشماریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
0
كجاست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
0
خدا خیر بده به حاج آقای طاهری
واقعا یک وزنه در مداحان جوان به حساب میاد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین