عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی، از برگزاری مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در هفته اول شهریور در خوزستان خبر داد.
عقیق:سیدکریم موسوی، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی)  گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی (یادمان دعبل خزاعی) یکی از برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که در سراسر کشور و برخی کشورهای اسلامی همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی افزود: خوزستان مانند سال‌های گذشته برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی را بر عهده دارد، جشنواره امسال در بخش شعر رضوی در گونه‌های مختلف شعری، پذیرای آثار شاعران داخل و خارج کشور است، تاکنون نیز از کشورهای لبنان، عربستان، یمن، بحرین و عراق آثاری به دبیرخانه رسیده است؛ همچنین شاعرانی از استان‌های قم، تهران و اصفهان نیز به این جشنواره ارسال اثر داشته‌اند.

موسوی با بیان اینکه آثار دریافتی نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار هستند، گفت: فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 25 مرداد تمدید شده است، زمان برگزاری جشنواره نیز 13 و 14 شهریور به‌صورت رسمی در سه شهرستان اهواز، خرمشهر و شادگان پیش‌بینی شده است و زمان داوری آثار نیز از 30 شهریور به بعد خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی ادامه داد: در راستای این جشنواره شعر عربی، برنامه ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) در شلمچه، حرکت این کاروان در دزفول به سمت سبزقبا و اتراق کاروان در منطقه ارجان بهبهان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد:‌ مراسم کاروان‌های نمادین در چهار شهر خرمشهر، آبادان، دزفول و منطقه ارجان بهبهان از اول تا ششم شهریور برگزار می‌شود.


منبع:روضه نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین