عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی خبر داد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی از اعزام کاروان پیاده‌ای از حرم مطهر رضوی تا حرم مطهر حسینی با گذر از 12 استان کشور خبر داد.
عقیق:جعفر دهنوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع، ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در نظر دارد، کاروان پیاده 30 نفره‌ای را با شعار از بهشت تا بهشت و یا به عبارتی از حرم رضوی تا حرم حسینی از ایران اسلامی به عتبات عالیات اعزام کند.

وی افزود: این اعزام که فردا از ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در مشهد آغاز می‌شود با هدف نهادینه کردن شعار وحدت میان مسلمانان و نیز فرهنگ‌سازی مشارکت هر ایرانی تنها با یک هزار تومان در بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد.

دهنوی در ادامه با اشاره به اینکه این سفر به حرم حسینی از مشهد آغاز شده و با گذر از 12 استان کشور این مسیر ادامه می‌یابد تا گروه اعزامی در روز اربعین حسینی به زیارت امام سوم شیعیان (ع) شرف‌یاب شوند، تصریح کرد: از خراسان رضوی دو نفر از مشتاقان اهل‌بیت (ع) حرکت را شروع کرده و سپس پس از ورود به نخستین استان یعنی خراسان شمالی دو نفر دیگر به این گروه افزوده می‌شوند و به همین ترتیب در گذر از هر استان دو تا سه نفر به این کاروان افزوده می‌شوند تا قبل از خروج از آخرین استان مرزی با عراق این کاروان به 30 نفر مورد نظر برسد.

وی با اشاره به اینکه خود نیز در این سفر پیاده از مشهد تا خراسان شمالی این کاروان را همراهی می‌کند، گفت: در این سفر معنوی جذب مشارکت‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات با مشارکت هر ایرانی یک هزار تومان مدنظر است.

دهنوی در ادامه از اعزام و حرکت همزمان کاروان 15 نفره نیروهای متخصص اعم از معماران تجربی سنگ‌کار، بنا، نماکار و سفت‌کار از خراسان رضوی نیز به نجف اشرف با کاروان از بهشت تا بهشت خبر داد و افزود: این کاروان به صورت افتخاری به نجف اشرف در مأموریتی یک ماهه اعزام شده و تمام هزینه‌های آنان نیز بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم روزی بقاع متبرکه ائمه بقیع را نیز بازسازی کنیم.

وی در راستای مشارکت‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات از مردم خواست تا در صورت تمایل به مشارکت در این مسئله، وجوهات خود را به شماره حساب 0120200000000 و یا شماره کارت 6037997799529052 بانک ملی ایران واریز کنند.

منبع: فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین