عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
پولی که به سفارش امام عصر(عج) ارسال شد
عضو جامعه روحانیت شیراز با ذکر مکاشفه‌ای در مورد آیت‌الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار، پاره‌ای ناگفته‌ها در مورد این عارف واصل را بازگو کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمود اسلامی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شب زنده دار مبّلغ، فقیه و عالمی ربانی بودند که در زمینه‌های مختلفی همچون اخلاق اسلامی و آداب معاشرت الگو و نمونه بوده و زبان از توصیف ایشان ناتوان است.

وی افزود: ایشان عالمی ربانی و فقیهی اخلاقی بودند که من در اوان نوجوانی (حدود هفت سالگی) محضر ایشان را در جهرم درک کردم و حدود شش سال با ایشان مانوس بودم و به طور مستقیم از سخنرانی‌های زیبایشان استفاده می‌کردم.

عضو جامعه روحانیت شیراز ابراز داشت: از حفظ خواندن دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان و تفسیر زیبای آن از ویژگی‌های این عالم ربانی بود که از خاطر مردم جهرم هیچ گاه محو نخواهد شد.

وی ابراز داشت: مطلبی را یکی از معتمدین نقل کرده‌اند که بنده بازگو می‌کنم و نشان می‌دهد آن فقیه ارزشمند با حضرت صاحب‌الزمان(عج) مرتبط بوده‌اند و گاهی از طرف حضرت برای ایشان حواله‌هایی فرستاده می‌شده است.

اسلامی بیان کرد: «حاج سید لطف‌الله هاشمی نژاد جهرمی» که از خیرین شهر شیراز هستند توفیق زیادی در تشرف به سفرهای زیارتی از قبیل حج و عمره و عتبات داشته‌اند و ایشان  نقل کردند که در یکی از سفرهایی که به مکه معظمه با شخصی به نام «حاج اسد‌الله دردهن» هر دو با یکدیگر مشغول دعای کمیل در مسجد الحرام مکاشفه‌ای برایشان رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: بنا به نقل «حاج سید لطف‌الله هاشمی نژاد» مقداری از دعای کمیل را وی می‌خواند و بخشی را حاج اسد الله قرائت می‌کرده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: در همان حین شخصی که لباس سبز بر تن داشته در حالی که اسکناس 500 ریالی سعودی در دستش بوده نزدیک آمده و آن را به حاج اسد‌الله دردهن می‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: حاج اسدالله دردهن بیان می‌کند که بنده وضعیت اقتصادی‌ام خوب است و آن بزرگوار سبز ردا پاسخ می‌دهد شما دقت بفرمایید این 500 ریال سعودی دیگر هم بر آن اضافه کنید که در جمع یکهزار ریال می‌شود و بعد که به وطن برگشتید آن را به آقای شب زنده دار برسانید.

این عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه گفت: «حاج سید لطف‌الله هاشمی نژاد جهرمی» می‌گوید: ناگهان دیدم که در آنجا کسی وجود ندارد و در آن لحظه به خود آمدیم که این چه حالتی بود که به ما دست داد؟ اینجا جایی است که همه یک رنگ لباس سفید دارند و این مرد لباس سبز پوشیده نورانی چه کسی بود؟

به گفته وی، آن شخص معتمد در روایت خود تصریح می‌کند که قراین و شواهد پی می‌برند که وجود مقدس حجه بن الحسن العسکری(ع) یا واسطه‌ای از سوی ایشان این فعل را انجام داده‌اند.

اسلامی خاطرنشان کرد: «حاج سید لطف‌الله هاشمی‌نژاد جهرمی» ادامه می‌دهد، متأثر شدیم و سرانجام بعد از مناسک حج به وطن خود بازگشتیم و از آنجا که وی صاحب و مسئول بانکی در شیراز بوده‌اند از وی درخواست شده که پول را برای آن عالم ربانی ارسال کند.

وی اظهار داشت: آقای هاشمی در ادامه می‌گوید با آن بزرگوار تماسی تلفنی گرفتم که این وجه را به چه شماره‌ای واریز کنم و ایشان سئوالات زیادی از من کردند و گفتند: «شما با اسدالله دردهن در مسجد‌الحرام در حال دعای کمیل خواندن نبودی؟ عرض کردم: آری! سئوال دوم این بود: بخشی از دعای کمیل را تو نخواندی؟ عرض کردم: آری! بخش دیگرش را اسدالله دردهن نخواند؟ عرض کردم : آری! ایشان گفت: در مرحله نخست که به شما 500 ریال داد، آن را پس ندادید؟ عرض کردم : آری!ِ سپس آن عالم ربانی سئوال فرمودند که آن مرد سبزپوش 500 ریال دیگر بر آن وجه اضافه نکردند؟ عرض کردم: آری.»

اسلامی افزود: آقای هاشمی در ذکر این خاطره خود می‌گوید من از این سئوالات آن عالم عظیم‌الشأن مات و مبهوت شدم و فهمیدم که ایشان عارفی بزرگ است که تاکنون کسی قدر این چهره نورانی را نشناخته‌ است.

عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همین عالم ربانی تا آن جایی که خود حقیر یاد دارم حدود 33 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مبّلغ خستگی‌ناپذیر در شهر جهرم انجام وظیفه می‌کردند.

وی افزود: مردم متدین و مؤمن آنجا به مانند پروانه‌ای دور آن عالم جمع شده و از مواعظ او بهره‌مند می‌شدند.

اسلامی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های آن فرزانه عظیم‌الشأن اخلاق و تواضع سرشار و شکیبایی بی‌مانند وی بود که می‌توان گفت، از این جهت بدیل ندارد.

وی با اشاره به روایتی از اصول کافی گفت: امیرمؤمنان حضرت علی (ع) می‌فرمایند: همانا خدا مرا پیشوایی برای بندگان خویش قرار داد و بر من لازم کرد که در اندازه‌گیری در کار زندگی و خوراک و آشامیدنی و پوشاک، خود را چون مردم مستضعف و مسکین قرار دهم تا اینکه نیازمندان به من اقتدا کرده و خود را چون من بدانند و توانگری، توانگران را به سرکشی نکشاند.

اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شب زنده دار چنین خصلتی داشتند و مقتدای خود را در تمام احوال امیرمؤمنان حضرت علی(ع)می‌دانستند و در تهذیب نفس شخص وارسته‌ای بودند.

وی ادامه داد: آن عالم بزرگ سال‌های متمادی که به وطن خود جهرم می آمدند مردم را از خرد و بزرگ زیر پوشش تبلیغی خود قرار می‌دادند، و هیچ گاه به پاکتی که به او می‌دادند نگاه نمی‌کرد که ببیند کم دادند یا زیاد، بلکه تمام پاکت‌ها را در گنجینه‌ای نگه داشته، بعد از پایان ماه محرم و صفر و یا رمضان، چراغ اتاق را خاموش کرده و اسکناس‌های یک تومان، دو تومان و پنج تومانی آن زمان را ردیف می‌کردند تا این ندانند کدام پول از کدام پاکت است و نسبت به کسی حب و بغضی در دل پیدا نکنند.

اسلامی در پایان متذکر شد: چنین عالم ربانی باید مورد توجه حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان (عج) باشد و به او حواله اعطاء فرمایند.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین