عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
يك رسانه آمريكايي با اشاره به پذيرايي عتبات مقدس عراق به ويژه حرم حضرت علي(ع) از مسيحيان آواره از عتبات مقدس به عنوان پناهگاه آوارگان ياد كرده است.

عقیق:روزنامه واشنگتن تايمز در گزارشي با اشاره به حضور مسيحيان آواره موصل در نجف اشرف و با عنوان ضريح امام علي(ع) مكان امن براي مسيحيان عراقي آورده است: مسيحيان از دعوت عتبات مقدس براي پذيرايي از آنها و اسكان در كربلا مقدس و نجف اشرف خرسند هستند.

اين رسانه آمريكايي مي نويسد: خانواده هاي آواره از موصل از اينكه عتبات مقدس آنها را در خود جا داده است بسيار خوشحال هستند اين دعوت مختص مسيحيان نيست و همه طوايف عراقي اعم از اهل تسنن و كردها مي توانند در عتبات مقدس حضور داشته باشند.

واشنگتن تايمز آورده است: شهر بصره تاسيساتي را براي اسكان آوارگان مسيحي اختصاص داده است.اين رسانه در ادامه به توضيحاتي درباره امام علي(ع) و اين كه وي پسر عموي حضرت محمد(ص) و همسر فاطمه زهرا(س) است پرداخته است.

واشنگتن تايمز به تلاش مبذول شده از سوي عتبات مقدس و نقش آنها در اسكان آوارگان و فراهم آورده بستر مناسب براي آنها اشاره كرده و مي نويسد: يكي از كاربران شبكه صفحه اجتماعي تويتر كه فرد مسيحي نوشته است كه ساكنان كربلاي مقدس خانه هاي خود به ساكنان موصل اختصاص داده اند.

اين رسانه آمريكايي آورده است: پذيرايي مسلمان شيعه از هموطنان مسيحي و ديگر طوايف نشانه همزيستي مشترك ميان ساكنان يك كشور است.واشنگتن تايمز در گزارش خود به برخي آيات قرآن كريم درباره ضرورت برخورد حسنه و رعايت اصل احترام متقابل و منافع مشترك پرداخته است.

كاربران شبكه هاي اجتماعي مطابق گزارش اين رسانه آمريكايي به تمجيد كرم و بزرگواري پيروان اهل بيت(ع) و همزيستي مسالمت آميز آنها اشاره كرده اند و نوشته اند كه تاريخ اين حمايت را فراموش نخواهد كرد.آنها اقدامات جنايتكارانه داعش را محكوم كرده اند.

يادآور مي شود كه حملات تروريستي گروه موسوم به دولت اسلامي عراق و شام به موصل سبب آوارگي شمار زيادي از مسيحيان شد. تروريست هاي داعش مسيحيان را ميان ماندن در شهر و كشته شدن يا اسلام آوردن و يا ترك شهر مخير كرده بودند كه بيشتر مسيحيان راه خروج را در پيش گرفتند.تروريست هاي داعش همه اموال حتي جواهرات زنان مسيحي را هم غارت كردند.


منبع:فرهنگ

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین