عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
عقیق: نمایشگاه تابلوفرش‌های مذهبی مهرماه امسال در دو بخش طراحی و بافت برگزار می‌شود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه از صاحبان بهترین آثار تجلیل می‌کند.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه با محورهای طراحی فرش با موضوع‌های دینی و مذهبی شامل آیات قرآنی، احادیث و آموزه‌های دینی و اخلاقی، بافت تابلوفرش با مضامین دینی و مذهبی و هویت ایرانی اسلامی و ارائه ایده‌های خلاقانه و متفاوت برای ایجاد تحول در آثار موجود در بازار با موضوع پنج تن، حدیث غدیر و  روایات مرتبط با امام علی(ع) و اهل بیت(ع) برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در نمایشگاه تابلوفرش‌های مذهبی می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه به دبیرخانه نمایشگاه در بلوار کشاورز، نبش خیابان دائمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها ارسال کنند.

آثار ارسالی باید به نحوی قابل ارائه در نمایشگاه و نصب بر دیوار یا زمینه مورد نظر باشد و طرح‌ها با لمینیت یا قاب و تابلوفرش‌ها با قاب ارائه شود. تمامی آثار باید دارای تاریخ و شناسنامه کامل باشد و در صورت وجود نمونه کاملا مشابه در بازار از مرحله داوری حذف خواهد شد. در هر دو بخش طراحی و بافت این نمایشگاه چهره و پرتره پذیرفته نمی‌شود.

در بخش طراحی آثار برای طراحی با دست آزاد، رنگ‌آمیزی دستی، نقطه‌پردازی و در بخش بافت فرش برای رنگرزی سنتی و انجام تمام مراحل کار به صورت سنتی و غیر ماشینی امتیاز ویژه در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فراخوان نمایشگاه تابلوفرش‌های مذهبی می‌توانند با سامانه 1837 تماس بگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین