عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
روضه ماهانه در منزل آیت الله ضیاء آبادی برگزار شد
الان مانند قدیم نیست، در قدیم مسائل تخصصی در جمع علما مطرح می شد و پاسخ گرفته می شد، الان این شبهه افکنی ها به سطح جامعه کشیده شده است...

روضه خانگی آیت الله ضیاءآبادی با سخنرانی حجت الاسلام محسن الهی و مداحی حاج محسن اعتمادیانگزارش تصویری مراسم


عقیق: نخستین جلسه از روضه خانگی در منزل آیت الله ضیاءآبادی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم که با قرائت دعای توسل آغاز شد، حاج آقای محجور مداحی کرد ، سپس حجت الاسلام والمسلمین محسن الهی به سخنرانی پرداخت. پس از سخنرانی، حاج محسن اعتمادیان به مداحی و ذکر مصیبت پرداخت. 

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام الهی را بخوانید:

* خیلی از جوان های ما مشکلات اعتقادی دارند، شبهه افکنی هایی که دارد می شود، در اینترنت، سایت های مختلف، غوغا دارند می کنند در شبهه افکنی، راجع به سیدالشهداء، راجع به نماز، راجع به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، راجع به دین، راجع به خود خدا شبهه افکنی می کنند. سطح معلومات همه که بالا نیست بتوانند تجزیه و تحلیل بکنند.

* الان مانند قدیم نیست، در قدیم مسائل تخصصی در جمع علما مطرح می شد و پاسخ گرفته می شد، الان این شبهه افکنی ها به سطح جامعه کشیده شده است. مسئولیت علما خطیر تر شده است. آدم یک سفر حج می رود و برمی گردد برایش شبهه افکنی شده است، در بحث زیارت و مسائل مختلف. اگر این ها پاسخ داده نشود این مشکل برای او ایجاد می شود، با تندی نمی شود، با قهر و دعوا نمی شود.

* خیلی ها دچار مشکلات اخلاقی هستند، دچار بیماری های اخلاقی اند، متاسفانه الان ببینید در جامعه، یک سری امراض و بیماری های اخلاقی رواج پیدا کرده است، در مقام درمانش نیستند، چرا دروغگویی، چرا اتهام زدن، این ها دارد رواج پیدا می کند، این ها بیماری است، اگر جلویش گرفته نشود، یک جامعه را به فساد و نابودی می کشاند.

* بعضی ها هستند که گناه می کنند، ولی نمی دانند که گناه است، فکر می کند کار خوب انجام می دهد، نمونه داریم فراوان مثلا: یک آقای تحصیل کرده، با خواهر زنش دست می دهد، مصافحه می کند، نمی داند که خواهر زن نامحرم است، فکر می کند اگر یک عقدی منعقد می شود، او هم جزو محارم محسوب می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین