عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
سخنرانی حجت الاسلام پناهیان مسجد امام صادق علیه السلام
ما برای مبارزه با هوای نفسمان نیاز به هدایت الهی داریم، یعنی اینکه برای اینکه بدانیم با کدام هوای نفس مبارزه بکنیم، و چگونه این مبارزه انجام بگیرد، یقینا نیاز به هدایت داریم، نیاز به دستگیری داریم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سخنرانی و مداحی و مناجات در شب های ماه رمضان در مسجد امام صادق علیه السلام واقع در میدان فلسطین از شب بیستم این ماه در حال برگزاری است.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان آغاز شد، حاج سیدمهدی حسینی به مداحی پرداختند، سپس حجت الاسلام پناهیان به مناجات خوانی مشغول شدند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را بخوانید:

* ما برای مبارزه با هوای نفسمان نیاز به هدایت الهی داریم، یعنی اینکه برای اینکه بدانیم با کدام هوای نفس مبارزه بکنیم، و چگونه این مبارزه انجام بگیرد، یقینا نیاز به هدایت داریم، نیاز به دستگیری داریم.

* یک تعبیری است در قرآن کریم، در مناجات امشبتان ذخیره کنید، یک تعبیر بسیار فوق العاده است، به صورت خیلی نادر در قرآن کریم آمده است، آخر سوره حج و دو یا سه جای دیگر بیشتر نیست، « ذلِکَ بِأَنَّ اللّهَ مَوْلَي الَّذينَ آمَنُوا وَ أَنَّ الْکافِرينَ لا مَوْلي لَهُمْ » خدا پشت و پناه و مولای مومنین است، کافران مولا ندارند، چقدر این دلچسب است برای مومن، کافران که مولا ندارند، پشتیبان ندارند، من پشتیبانشان نباشم این ها نابود می شوند، می دانی چرا؟ چون مولا ندارند.

* خداوند متعال می فرماید: داخل می کند مومنان و کسانی که عمل صالح انجام می دهند، به جناتی که رودهایی دارد و درختان و باغاتی دارند و کافران یک بهره برداری می کنند از دنیا، مانند حیوانات می خورند و جهنم جایگاه آنان است.

* نمی شود بدون قرآن ادامه داد، قرآن ذکر است، در قرآن کریم خداوند متعال تذکر می دهد من هستم، بعد می فرماید: کسی که یک دلیل آشکار از پروردگار خودش دارد و قبول کرده است، این مانند کسی است که عملش برایش زینت داده شده و تبعیت کرده از هوای نفس خودش، می دانید یکی از گمراهی ها برای کسانی که هدایت را نمی پذیرند، و تبعیت می کنند از هوای خودشان، این است که کار و عملشان برایشان معقول و زیبا جلوه می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین