عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
مناجات خوانی و مداحی حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در شب نوزدهم
توبه کنیم و تصمیم بگیریم که اگر کسی حقی گردن ما دارد آن حق را بپردازیم. دست پدر و مادرهایمان را ببوسیم. و از آن ها دلجویی کنیم.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم سخنرانی، عزاداری و احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حضور جمع زیادی از شب زنده داران در مکتب الزهرا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی سخنرانی کرد و حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری به مناجات خوانی و مداحی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام آقا تهرانی؛
_ بچه شیعه ها اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین دارند که این حداقلش است. کسی که ولایت حضرت مولا را دارد و از دشمنانش بیزاری می جوید و حلالی را که امیرالمؤمنین حلال می داند را حلال و حرامی را که امیرالمؤمنین حرام می داند، حرام می شمارد. گاهی اوقات هم گناه می کند و اگر در دنیا توبه هم نکند،در عالم برزخ او را می آورند، و آن را پاک می کنند و در قیامت طوری وارد می شود که هیچ گناهی ندارد.

_ روایت است که گاهی اوقات گناه ماهیت ما را تغییر می دهد و از شکل انسانی درمی آورد. اهل بیت ما را درقیامت شفاعت می کنند ولی می فرمایند که برزختان را جمع کنید. حلال و حرام را با هم قاطی نکنید. بداخلاقی نکنید. گناه نکنید. معصیت نکنید. حق الناس را رعایت کنید. برزخ را سهل نگیرید. بعد از این دنیا برزخ انسان شروع می شود. برزخ فاصله این دنیا تا قیامت است و چند سال طول می کشد معلوم نیست.

_ امشب شب توبه است. توبه کنیم و تصمیم بگیریم که اگر کسی حقی گردن ما دارد آن حق را بپردازیم. دست پدر و مادرهایمان را ببوسیم. و از آن ها دلجویی کنیم. قولی به کسی داده اید وفا کنید. حلالیت بطلبید. امشب خودتان را پاک کنید. طبق روایت ما در قیامت جهنم نمی رویم ولی برزخ هست. با خدای تعالی آشتی کنید.

_ طبق روایت رسیده از امیرالمؤمنین دنیا دار گول زدن است و کسی که در این دنیا به دنبالش برود به آن می رسد.دنیا یک سرای خاری است. سفر آخرت را تأمین کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین