عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
آیت‌الله شفیعی:
عضو خبرگان رهبری گفت: ورود انسان به قیامت نیازمند پیش زمینه هایی است بنابراین کسانی که به انتظار ملاقات با خدا در قیامت نشسته اند باید نسبت به رفتار خود مواظب باشند.
عقیقآیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با بیان این که عبادت، کسب معنویت را برای انسان به همراه دارد، اظهارداشت: معنویت سبب اصلاح انسان می شود.

وی با اشاره به آیه « إِن كَانَتْ إِلاَّ صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ » اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید که قیامت با یک صیحه بزرگ آغاز می شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر انتظار مردم برای آغاز قیامت اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن بارها خبر قیامت را به بشریت داده است و تحقق وعده خداوند قطعی است.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که ورود انسان به قیامت نیازمند پیش زمینه هایی است، گفت: کسانی که به انتظار ملاقات با خدا در قیامت نشسته اند باید نسبت به رفتار خود مواظب باشند.

 عضو خبرگان رهبری، با بیان این که بهترین فصل جهت ذخیر توشه برای آخرت ماه مبارک رمضان است، بیان داشت: برگزاری جلسات تلاوت قرآن، مراسم دعا و شب های قدر زمینه کسب توشه در ماه رمضان را فراهم کرده است.

آیت الله شفیعی با اشاره به کاهش گناه و معصیت در ماه رمضان اظهار داشت: طبق آمار و شواهد موجود ورودی پرونده ها در دادگستری در ماه رمضان کمتر ازماه های دیگر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: انسان مؤمن هر شب باید دقایقی به اعمال روزانه خود فکر کند و انحرافات و گناهان خود را بررسی و آنان را اصلاح کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق مبنی بر «عَلَيْكُمْ بِالدَّعَةِ وَ الْوَقَارِ وَ السَّكِينَةِ» اظهار داشت: امام صادق در این دعا می فرماید ای بندگان روزه دار در رمضان مؤدب و باوقار باشید و سکوت را بر خود حاکم کنید.

آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود، با بیان این که انسان ها در طول زندگی به تناسب خود امتحان می شوند، گفت: عده ای متأسفانه گاهی نسبت به اهمیت عبادات شرعی و واجب بی اهمیت هستند که این مسأله خطری بزرگ است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین