عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
در نمایشگاه قرآن تبریز
نفيس‌ ترين فرش قرآنی جهان اسلام موسوم به «فرش عشق» در نمایشگاه قرآن تبریز به نمایش درآمد.
عقیقنفيس‌ ترين فرش قرآنی جهان اسلام با نام «فرش عشق» كه توسط دانشگاه هنر اسلامی تبريز طراحی، نظارت و اجرا شده است، به صورت دورويه و در رج‌ شمار 80 از پشم و ابريشم بافته شده است.

بافت اين فرش با نظارت رئيس دانشگاه هنر اسلامی تبريز، صورت گرفته كه بافت نخستين آن به محضر مقام معظم رهبری عرضه شد و ايشان ضمن ابراز خرسندی، توصيه فرمودند كه كل قرآن كريم به همين شكل بافته شود و در نهايت کل اين اثر اسفندماه 89 بافته و با حضور مقام معظم رهبری رونمايی شد.

اندازه اين فرش قرآن كريم 45 در 75 سانتی‌ متر است و در 76 برگ و 152 صفحه به خط عثمان طه بافته شده است. ضخامت هر برگ چهار ميلی‌متر بوده و از رنگ‌های طبيعی و گياهی در اين اثر بهره گرفته شده است.

در اين اثر هنری بسيار ارزنده، تمام 30 جزء قرآن در 76 ورق به صورت دورو با 62 ميليون گره، بافته شده است. هنرمندان تبريزی 6 سال زير نظر دانشكده فرش دانشگاه هنرهای اسلامی تبريز وقت صرف كردند تا چنين اثر هنری ماندگاری را خلق كنند.

اين اثر تاكنون در كشورهای فرانسه، پاكستان، مالزی، تركيه و شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ايران به نمایش درآمده است.

فرش عشق كه نشان از هنر اصيل ايرانی اسلامی و عشق به قرآن كريم است، به عنوان نفيس ‌ترين فرش جهان اسلام شناخته می‌شود.

گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم تبریز از هجدهم تا بیست و سوم تیرماه جاری از ساعت 18 الی 23 در محل سالن پروین ا عتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز برپاست.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین