عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
همزمان با فرارسیدن لیالی قدر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی می‌پردازد.
عقیق:همزمان با فرارسیدن لیالی قدر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سه شب نوزدهم، بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌سوم در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم شب‌های قدر مسجد دانشگاه تهران در این سه شب از ساعت 22 آغاز می‌شود که به شرح ذیل است:

ردیف

ساعت

برنامه

نام مداح /سخنران

1

22 تا 22:45

نماز قضا

حجت‌الاسلام قاضوی

2

22:45 تا 23

قرائت قرآن کریم

میرزاده، حدادزاده

3

23 تا 30 دقیقه بامداد

دعای جوشن کبیر

مهدی سماواتی

4

1 تا 2:15

سخنرانی و قرآن به سر گرفتن

حجت‌الاسلام قرائتی

 

حضور کودکان در مراسم‌های مذهبی و سخنرانی غالباً خسته‌کننده است و آنها نمی‌توانند پا به پای بزرگترها در این مجالس بمانند از این رو یکی از اقداماتی که مسجد دانشگاه تهران از سال گذشته در چندین مراسم مناسبتی اجرا کرده است برگزاری ایستگاه «نشاط و اندیشه» است.  

بر این اساس والدین می‌توانند بدون داشتن هیچ دغدغه‌ای در مراسم مورد نظر شرکت کرده و فرزندان خود را نیز در همان ساعات به ایستگاه نشاط و اندیشه تحویل دهند تا مبلغان گرامی علاوه بر سرگرم کردن آنها با انواع باز‌ی‌ها، نقاشی، سفال و فراهم آوردن محیط مفرح، معارف دینی را به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

همچنین در شب‌های نوزدهم، بیست‌ و یکم و بیست و سوم، مسابقه کتابخوانی ویژه افراد حاضر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این مسابقه که از آثار حجت‌الاسلام قرائتی در عرصه مهدویت برگزار می‌شود در هر شب از این سه شب، ابتدا یک کتاب به مخاطبان معرفی می‌شود و چکیده آن در قالب بروشور در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که در انتهای آن نیز سؤالاتی مطرح شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر می‌توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد دانشگاه تهران حضور یابند.

منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین