عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
آيت الله شفیعی گفت: بیشتر بلاهایی که بر سر انسان می آید به سبب غفلت از یاد خداست، پس اگر خواهان زندگی آرام و راحتی هستید همواره به یاد خدا باشید و مشکلات خود را با توسل و توکل به او حل کنید.

عقیق:آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دهمین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت مبنی بر«وَاَقِمِ الصَّلوةَ اِنَّ الصَّلواةَ تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکَر»، اظهار داشت: در ماه رمضان انسان باید بیش از گذشته به نماز توجه کند؛ چرا که نماز مهمترین مسأله در زندگی مسلمان بوده و از طرفی سبب دور شدن از گناه و فساد می شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به آیه ۲۸ سوره رعد«أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» اشاره کرد و گفت: به یقین بهترین و آسان ترین راه برای مستحکم کردن جایگاه خدا در دل ماه رمضان است که باید از لحظه لحظه های آن کمال بهره و استفاده را برد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غفلت از یاد خدا را خسران آفرین عنوان کرد و بیان داشت: بیشتر بلاهایی که بر سر انسان می آید به سبب غفلت از یاد خداست، پس اگر خواهان زندگی آرام و راحتی هستید همواره به یاد خدا باشید و مشکلات خود را با توسل و توکل به او حل کنید.

آیت الله شفیعی، با تأکید بر اهمیت توجه به نوافل و ادای نمازهای قضا در این ماه مبارک، گفت: بهترین مسأله ای که می توان با انجام آن به یاد خدا بود، نماز است؛ پس نماز را با خضوع و خشوع به جا آورید که مداومت بر اقامه نماز به موقع سبب عاقبت به خیری شما می شود.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، یکی از کارهای مهم در ماه مبارک رمضان را «حفظ زبان» عنوان کرد و گفت: انسان در ماه رمضان باید تا حد امکان از سخن گفتن بیهوده پرهیز کند تا مبادا خلاف شرعی را بر زبان جاری کند.

 

منبع:حوزه

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین