عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
دانشنامه فاطمی
مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مهم‌ترین اثر جدید ارایه شده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را دانشنامه فاطمی دانست.

عقیق:محمد اسدی با بیان اینکه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با توجه به نیاز مخاطبان ونسل جوان جامعه به تحقیق وپژوهش در علوم انسانی پرداخته است گفت:این پژوهشگاه در مباحث علمی با انجام تحقیقات مختلف به دنبال تولید علم وپاسخ گویی به نسل جوان است.

محمد اسدی، مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به نقش پژوهشگاه در جامعه گفت: با توجه به نیاز جامعه به تحقیقات دقیق ومنسجم پیرامون اندیشه دینی ونظامات اجتماعی وضرورت پرداختن علمی به افکار واندیشه های نو و آسیب شناسی آنان، این پژوهشگاه به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال 1373 تاسیس شد.

وی تبیین صحیح ودفاع معقول از اندیشه اسلامی را از ویژگی بارز پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد وافزود: این پژوهشگاه با توجه به نیاز دانش پژوهان ونخبگان فکری واجتماعی به نقادی وباز پیرایی مواریث معرفتی علمی به جا مانده از علما وبزرگان دین در حوزه دین پژوهی ،حکمت ومعارف دینی می پردازد، همچنین به جهت رفع نیاز های علمی ونظری نظام جمهوری اسلامی در حوزه نظامات اجتماعی و رفتار اسلامی نیز تلاش وکوشش نموده است.

مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ اسلامی در نمایشگاه قرآن، بیست گروه علمی در قالب 4پژوهشکده  جهت رسیدن به تولید علم دانست وتصریح کرد: گروه های علمی باید طراحی واجرای تحقیقات ، بارویکرد اصلی تولید علوم انسانی  فعالیت دارند که برای رسیدن به هدف مطلوب باید تهیه ساختار منطقی مباحث وموضوعات تحقیق، تهیه فهرست حوزه های تمحض علمی وعنوان های مطالعاتی وتحقیقاتی ، اولویت گذاری وتهیه پیش طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی فعالیت دیگر گروه های علمی را برپایی کرسی نظریه پردازی خواند وافزود: نوآوری ونقد نظریه ها، گفت وگوهای علمی وانتقادی با مبادی تفکرات جهانی ، برگزاری دوره های آموزشی در مقاطع تکمیلی دانشگاهی و سطوح سه وچهار حوزوی و برپایی کارگاههای آموزشی کوتاه مدت از فعالیت‌های گروه علمی است.

اسدی به انتشار سه مجله علمی دارای اعتبار علمی – پژوهشی از وزارت علوم وتحقیقات با نامهای «قبسات»،«اقتصاد اسلامی» و«کتاب نقد» اشاره کرد و گفت: ماه‌نامه زمانه بارویکرد جامعه شناسی تاریخی وحقوق اسلامی به عنوان فصلنامه تخصص حوزه فقه وحقوق اسلامی از مهمترین نشریات پژوهشگاه فرهنگ اسلامی است.

وی در پایان به مهمترین اثر ارائه شده در نمایشگاه قرآن اشاره کرد وافزود:دانشنامه فاطمی که به بررسی ابعاد و ویژگی شخصیتی حضرت فاطمه(س) می پردازد و به فرموده آیتالله العظمی مکارم شیرازی این کتاب 6جلدی ، زندگی ،فضائل، مقامات وراه ورسم آن حضرت رابیان می کند واقعاً کم نظیر و حتی بی نظیر است.

 

منبع:حوزه

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین