عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: طرح توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) در زمینی به طول 400 متر و به عرض 150 متر است که شامل قسمت‌های مختلفی نظیر کتابخانه به مساحت 16300 متر مربع که قصد داریم کتابخانه مجهزی دایر شود که مرکز فقه شیعه باشد.

عقیق:ویژه برنامه «کوی محبت» مانند سنوات گذشته  برنامه خود را از نجف اشرف و از بارگاه امیر المومنین روی آنتن شبکه دو رفت. در برنامه شب گذشته حجت الاسلام شجاعی میهمان برنامه بود و از فضایل ماه مبارک رمضان وعنایت امیرالمومنین به شیعیان سخن گفت . وی در ابتدای برنامه در پاسخ به پرسش مجری درباره چگونگی انتخاب طلبگی و حضور در پای بحث و درس گفت: پدرم روحانی است و ما   پای سفره قران بودیم و در مسابقات دانش آموزی مقام اول قرائت قرآن را در سال 73 کسب کردم و به توصیه بزرگان از جمله پدرم از سال 78 پا در مسیر طلبگی گذاشتم.

وی در ادامه برنامه به رابطه بین حضرت زهرا (س) و حضرت امیراشاره کردند و تاکید داشتند: این دو وجود نازنین و پاک یک الگوی کامل و مناسب برای خانواده ها هستند و با الگوگیری از این دو بزرگوار و حرکت در مسیر درست زندگی می توان به تحکیم خانواده کمک کرد.

شجاعی به همدل بودن حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: همدل بودن این دو بزرگوار یکی از نکات مهم زندگی آنها است که می توان سرمشق قرار داد. این دو بزرگوار برای رسیدن به خداوند و در جهت مسیر حضرت حق حرکت کردن همدل بودند. روزی پیغمبر (ص) از حضرت علی (ع) سوال می کند فاطمه (س) را چگونه دیدی ایشان فرمودند بهترین همسر است و همین سوال را حضرت فاطمه (س) می پرسند آن بزرگوار هم همین پاسخ را به پدر گرامی می دهند

شجاعی: درک متقابل در زندگی

وی در ادامه برنامه در وصف همدلی و همراهی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) حکایتی را تعریف کرد و گفت : روزی حضرت علی (ع) به خانه وارد می شود و طعامی از حضرت فاطمه(س) طلب می کند ایشان می فرمایند طعامی نداریم و حسنین (ع) طعام را خورده اند ایشان متاثر می شوند و رو به فاطمه (س) می فرمایند: چرا نگفتید که غذایی تهیه کنم ؟ حضرت فاطمه (س) پاسخ می دهند  حضرت فاطمه (س) پاسخ می دهند شرم می کنم از تو چیزی بخواهم که انجام دادن آن ناتوان هستید. امیرالمومنین (ع) همیشه در سفر بودند و یا در جنگ ها حضور داشتند و حضرت فاطمه (س) وضعیت را درک می کردند. ایشان درک متقابل داشتند.

از اهل بیت همسری همدل طلب کنید

شجاعی  در ادامه به جوانان توصیه کرد: جوانانی که در سن ازدواج هستند از اهل بیت همسر همراه و همدل بخواهید. همسر مومن و صالح و همدل تا همه جا در مسیر الهی همراه باشند. همسری به یاور و پشتیبان باشد و دائم تشویق کند و عیب و ایرادها را بپوشاند و به معنای واقعی کلمه  لباس باشد

پلارک: کتابخانه مرکز فقه شیعه

در بخش دیگری از برنامه گزارشی از طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع) با حضور مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات پخش شد. مهندس پلارک درباره یکی از گام های طرح توسعه به طرح توسعه حرم امیر المومنین اشاره کرد و گفت: طرح توسعه حرم در زمینی به طول 400 متر و به عرض 150 متر است که شامل قسمت زیارتی، قسمت عمومی ، موزه ، کتابخانه به مساحت 16300 متر مربع که قصد داریم کتابخانه مجهزی دایر شود که مرکز فقه شیعه باشد. از بخش دیگرهای دیگر می توان به بخش های  اداری و اطلاع رسانی ، مهمانسرا ،وضوخانه ، پارکینگ اشاره کرد.

امکان حضور همزمان  2 میلیون زائر در صحن حضرت زهرا(س)

وی در ادامه تاکید کرد: به گونه ای طرح توسعه را پیش بردیم که صحن حضرت زهرا (س) آمادگی ورود 2 میلیون زائر در یک زمان حاضر شوند . خیابان های اطراف را تغییر دادیم و زیرگذر تعبیه کردیم ، پشت حرم هتل ها است و پارکینگی در نظر گرفتیم که امکان توقف 2000 اتوبوس را دارد  سه در ورودی برای حرم تعبیه شده است.

وی درباره پیشرفت پروژه توضیح داد: به لطف خدا و کمک مردم در منطقه زیارتی صحن حضرت زهرا (س) کار اسکلت را تمام کردیم دربخش غیرزیارتی بیش از 50 درصد تمام کردیم و امیدوارم ظرف یک سال و نیم آینده صحن حضرت زهرا (س) بهره برداری شود 

پلارک درباره امنیت صحن توضیح داد: شرایط عراق شرایط خاصی است و ما به لحاظ امنیتی هم دقت لازم را در صحن حضرت زهرا (س) کردیم  که زائرین دچار مشکلی نشوند.

در ویژه برنامه «کوی محبت» عضویت در شبکه اجتماعی عطر بهشت به بینندگان پیشنهاد شد . با عضویت در این شبکه علاوه بر ارسال دعاهای روزانه ماه مبارک و ادعیه این ماه اعضاء می توانند در مسابقه پیامکی برنامه شرکت کنند و به قید قرعه جایزه مسابقه که سفر به عتبات عالیات را از آن خود نمایند.

مشترکین 091 به 203050 عدد 1 را ارسال کنند و مشترکین 093 به شماره 3737205 عدد 1 را ارسال کنند تا در شبکه اجتماعی عطر بهشت عضو شوند.

در شب های گذشته به دلیل مشکلات فنی و وضعیت عراق برنامه به صورت کامل پخش نشد اما برنامه شب گذشته با رفع مشکلات فنی به صورت کامل ازجوار حرم مطهر امیر المومنین با اجرای سید مصطفی موسوی روی آنتن شبکه دو رفت.

«کوی محبت هر شب از ساعت 20 تا 20:30 از شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان از حرم مطهر امیر المومنین‌(ع) پخش می شود این برنامه به سفارش گروه معارف شبکه دو سیما و مشارکت ستاد عتبات عالیات تولید می شود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین