عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام که به مناسبت سومين همايش تجليل از پيرغلامان،، نوغلامان، مداحان و سخنرانان اباعبدالله الحسين (ع) صادر شده مداحی را افتخاری بزرگ دانسته که باید غنیمت شمرده شود.
من اولا براي همه عزيزاني كه در اين رشته مداحي و ذكر مصائب اهل بيت (ع) افتخار دارند تبريك عرض مي‌كنم و به آنها توصيه مي‌كنم اين افتخاري كه نصيب آنها شده و دارند؛ اين افتخار را خيلي غنيمت بدانند و از افضل عبادات و حسنات ذكر فضائل اهل بيت (ع) است.

 ثواب كساني كه فضائل اهل بيت را ذكر مي‌كنند، كساني كه اين فضايل را مي‌شنوند و كساني كه اين فضايل را مي‌نويسند؛ بسيار زياد است؛ اين ارتباط با اهل بيت و رابطه با محمد و آل محمد (ص) داشتن، اين فخر بسيار بسيار بزرگي است كه علامت پاكي فطرت انسان است و هر چه بيشتر در اين جهت خلوص نيت داشته باشند و از اين موقعيتي هم كه دارند استفاده كنند براي اينكه امر اهل بيت احياء و ترويج بشود و مردم در خط اهل بيت (ع) قدم بگذارند و از خط آنها منحرف نشود و دستورات آنان در مردم رواج داشته باشد، معاصي را مردم مرتكب نشوند.

 مداحي كه الان در زمان ما با اين كيفيت توسعه پيدا كرده و يك صنف مقدسي تشكيل شده است اين صنف نقش مهمي مي تواند در تربيت مردم در ترويج امر به معروف و نهي از منكر دشته باشد. مداح بايد متعهد باشد؛ مقصد داشته باشد و مقصد آن هم مقصد ائمه طاهرين اهل بيت(ع)، ترويج امر آنها و اينكه دعوت مردم به اهل بيت (ع) باشد.

 من براي همه دعا مي كنم و واقعا اين مطلب را خيلي بزرگ مي دانم. همه ما در يك حدي مداح هستيم. همه بايد مداح باشيم و فضايل اهل بيت رابگوئيم در منزل و خانواده و زبان ما بايد گوياي فضايل اهل بيت (ع) و مداحي اهل بيت (ع)باشد تا چه برسد به اينكه به طور فني و ذكر احاديث واشعار بامعنا. اشعاري كه با معنا و با محتوا باشد مردم را به طرف خدا نزديك بكند. اميدوارم كه همه شما در اين رشته ها توفيق خدمت داشته باشيد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین