عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
استاد علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بهترین مکان‌ها در ماه مبارک رمضان، مساجد برای نماز خواندن، نیایش و اظهار عجز در برابر پروردگار عالم است.

عقیق:عباس اشرفی، استاد علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(ع) درباره اهمیت نیایش به ویژه در ماه‌های مبارک چون رمضان گفت: نیایش و دعا یکی از مهمترین عناصر در مکاتب و ادیان الهی است حتی این را می‌توان گفت که نیایش در ادیان غیرالهی هم وجود دارد اما در ادیان الهی، نیایش مبحثی قدسی و ماورایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ دینی بدون پرستشگاه و عبادتگاه نیست، اظهار داشت: بنابراین نیایش از مهمترین عناصر ادیان است و در تعریف نیایش باید بگویم هر چیزی که باعث تقرب انسان به خداوند شود، نیایش به شمار می‌رود و در قرآن کریم نیز آمده که هدف خلقت انسان جز با نیایش و عبادت ممکن نیست «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ».

اشرفی با اشاره به ماه مبارک رمضان و اهمیت دعا و نماز در آن اظهار داشت: بیشترین مسائل عبادی و دینی مسلمانان در این ایام در مساجد رخ می‌دهد چرا که در مساجد نماز، دعا و نیایش بیشتر معنی می‌دهد البته دیگر ادیان ابراهیمی همچون یهود، مسیح و دیگر ادیان هم عبادتگاه‌هایی چون کنیسه، کلیسا و ... وجود دارد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه نیایش در تمام ادیان امری قدسی و ملکوت محسوب می‌شود و در برخی ادیان نماز و نیایش به هر زبانی خوانده می‌شود، توضیح داد: بهرحال نیایش در ادیان آداب خاصی می‌طلبد به طور مثال عیسی(ع) به پیروانش توصیه به دعا خواندن می‌کند و همینطور در دیگر ادیان هم به گونه‌هایی مشابه است.

اشرفی با اشاره به زمان و مکان خاص برای عبادت و نیایش به ویژه در ماه مبارک گفت: همه این کارها برای بیان عجز انسان در برابر خداوند انجام می‌شود البته برخی مکان‌ها چون مسجدالحرام و مسجد پیامبر (ص) برای نیایش مقدس‌تر محسوب می‌شوند و ایام ماه مبارک رمضان نیز بهترین فرصت برای دعا و نیایش، نماز و بندگی خداوند است و با رعایت آداب خاص آن می‌توان به خداوند نزدیک‌تر شد.

وی در پایان یادآور شد: طهارت در این ماه، روزه گرفتن و نماز و قرآن‌خوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.



منبع:فارس
211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین