عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که چنان غرق در دنیا شده اند که گویی هیچ گاه از آن جدا نخواهند گردید، اما بهتر است این افراد، مثال هایی را که درباره ی دنیا ذکر شده است را نیز کمی مطالعه نمایند.

عقیق:در این باره روایت شده است که حضرت عیسی (ع) فرموده اند: همانا مَثَل طالبِ دنیا، مانند نوشنده ی آب دریاست که هر چه بیشتر بنوشد عطش او بیشتر می شود تا این که این آب و عطش سرانجام او را می کُشَد، و همانا دنیا مانند پُلی است، پس از آن عبور کنید و به فکر آبادان ساختن آن (سعی و تلاش برای کسب مال و سپس خوشگذرانی) نباشید، و همچنین آمده است که روزی دنیا بر حضرت عیسی (ع) ظاهر شد، پس او را به شکل پیرزنی دید که دندان های پیشین او از ریشه شکسته است و به انواع زیورها آراسته شده.
پس عیسی (ع) از او پرسید: با چند شوهر تاکنون ازدواج نموده ای؟
گفت: نمی توانم آن ها را برشمارم.
عیسی (ع) فرمود: تمامشان را کشته ای یا طلاقت داده اند؟
گفت: تمامشان را کشته ام.
پس عیسی (ع) فرمود: وای به حال بقیه ی شوهرانت، چرا که از شوهرهای گذشته ات که آن ها را یکی یکی کشته ای عبرت نمی گیرند و پیوسته در پی دستیابی به تو می باشند.

همچنین از امیرالمومنین علی (ع) روایت شده است که ایشان فرمودند: مَثَلِ دنیا، مانند ماری است که پوستی نرم و زهری کشنده در زیرِ آن دارد، پس از امور دنیوی که تو را می فریبد دوری گزین، چرا که زمان کوتاهی در دنیا خواهی ماند.


پی نوشت ها:
1- فیض کاشانی. حجة البیضاء، ج 6: 12- 13.
3- صداقت. یکصد موضوع؛ پانصد داستان: 124- 125.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین