عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲
معاون انتشارات بروج از آغاز مراحل آماده‌سازی کتاب صوتی «من زنده‌ام» خبر داد و گفت: این اثر در آینده نزدیک با همکاری انتشارات و یکی از مراکز تولید کتاب‌های این‌چنینی عرضه خواهد شد.
عقیق:سیدصفر صالحی، معاون انتشارات بروج، از آغاز مراحل آماده‌سازی کتاب صوتی و نسخه دیجیتال «من زنده‌ام» خبر داد و گفت: بعد از انتشار این اثر با استقبال از سوی مخاطبان مواجه شد، با توجه به همین امر تصمیم گرفتیم کتاب را در قالب‌ها یمختلف عرضه کنیم تا دسترسی آن برای تمامی علاقه‌مندان آسان باشد. از این رو تولید نسخه الکترونیک و صوتی از خاطرات را در دستور کار قرار دادیم که در آینده نزدیک تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول مذاکره با چند مرکز تولیدکننده این نوع آثار هستیم. ببه نظر می‌رسد تا در آینده نزدیک این آثار نیز تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.«من زنده‌ام»، مجموعه خاطرات معصومه آباد از روزهای کودکی تا زمان اسارتش در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است که سال گذشته برای اولین‌بار روانه بازار کتاب شد. 116 صفحه نخست این اثر به روایت روزهای کودکی، شرح خانواده و وقایع این دوران بر راوی می‌گذرد و پس از آن رخدادهای جنگ از نگاه آباد و سپس اسارتش در دست نیروهای بعثی روایت می‌شود.

این کتاب در 555 صفحه منتشر شده که طی یک‌سال به چاپ چهل و یکم رسیده است. از این نظر «من زنده‌ام» یکی از آثار پرمخاطب و جذاب در حوزه دفاع مقدس در سال گذشته بوده است. این کتاب در هشت فصل با عناوین کودکی، نوجوانی، انقلاب، جنگ و اسارت، زندان الرشید بغداد ، انتظار، اردوگاه موصل و عنبر و عکس و اسناد به چاپ رسیده است.

امام خامنه‌ای چندی پیش تقریظی بر این اثر نوشته‌اند. متن این تقریظ چنین است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبائی‌ها و رنج‌‎ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.

این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب و بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.»

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین