عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان روزه دار باید چشم از حرام ببندد؛ چرا که نگاه به حرام هیچ دردی از انسان دوا نخواهد کرد و علاوه بر آن نیز باید بدانند که نگاه به نامحرم تنها نگاه حرام نیست بلکه نگاه به قمار نیز فعلی حرام است.

عقیق:آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سومین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با بیان این که روزه ایستادگی در برابر منکرات است، اظهار داشت: در یکی از روایات معتبر آمده است که امام صادق(ع) فرموده اند روزه ایستادگی در برابر منکرات و بدی هاست.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به وظایف روزه داران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: کنترل زبان، چشم و گوش افزون بر نخوردن و نیاشامیدن از وظایف روزه داران است.

*ترویج دروغ در جامعه عواقب بدی را به همراه خواهد داشت

   عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه جلسه دوم تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان به مسأله دروغ و عواقب مخرب آن در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: ترویج دروغ در جامعه از سوی مردم، عواقب بدی را به همراه خواهد داشت؛ را که دروغ مادر و کلید همه گناهان بوده و مسلمانان در این ماه مبارک باید از این گناه کبیره دوری کنند.

آیت الله شفیعی، با اشاره به عاقبت راستگویان در روز محشر، خاطرنشان کرد: بنا به آیه شریفه «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ ، وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ»، هر کسی در دنیا هر عملی را انجام دهد در جهان آخرت نتیجه عمل خود را خواهد دید، پس تلاش کنید که در آخرت نتیجه مثبت اعمال خود را ببنید که اگر غیر از این باشد، خسران ابدی گریبان شما را خواهد گرفت.

*ریاضت معنوی به معنای دوری از گناه و معصیت است

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه نگاه به نامحرم را یکی دیگر از گناهان کبیره دانست و تصریح کرد: انسان روزه دار باید چشم از حرام ببندد؛ چرا که نگاه به حرام هیچ دردی از انسان دوا نخواهد کرد و علاوه بر آن نیز باید بدانند که نگاه به نامحرم تنها نگاه حرام نیست بلکه نگاه به قمار نیز فعلی حرام است.  

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که انسان باید همه اعضاء و جوارج خود را از گناه و معصیت دور بدارد، گفت: یکی از راه های دور نگه داشتن بدن از گناه، ریاضت معنوی است و خداوند این ریاضت معنوی را که انسان تحمل می شود را به درجات عالی عرفان تبدیل می کند.

  آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود، با بیان این که دوری از نزاع یکی دیگر از شرایط روزه داران است، بیان داشت:  ماه مبارک رمضان ماه دوستی و مهربانی بوده و انسان های روزه دار باید تابلوی مهربانی باشند تا انشاءالله از فیوضات این ماه مبارک کمال استفاده و بهره را برند.

 

 منبع:حوزه

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین