عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: اگر انسان بتواند در زمان مشکلات و آسیب ها، خدا را فراموش نکند، بهترین عمل را انجام داده است.

عقیقحجت الاسلام سید حسین مومنی،  در جمع روزه داران، در مسجد اعظم قم، با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان، این ماه را پر فضیلت ترین ماه دانست و بر لزوم تهذیب نفس تاکید کرد.

وی با بیان این که اگر انسان بتواند در زمان مشکلات و آسیب ها، خدا را فراموش نکند، بهترین عمل را انجام داده است، افزود: بروز مشکلات نباید انسان را از خدای متعال غافل کند.

 این کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به این که انسان باید در هنگام گرفتاری به خدا پناه ببرد، ابراز داشت: رجوع به معبود نباید حتما برای طلب و خواستن چیزی باشد، بلکه باید باعث قرب و نزدیکی انسان به خدای متعال شود.

وی، دعا را بهترین عمل برای تقرب به خالق هستی دانسته و ادامه داد: دعا کردن حتما به معنای استجابت آن نیست، بلکه بیشتر اوقات صِرف دعا و درخواست از خداوند، عملی ارزشمند است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اهمیت دعا در سحرگاهان، تصریح کرد: دعا به معنای گفتگو و راز نیار با خالق بی همتا است و عبد اگر به این حقیقت برسد که همه چیز در رسیدن به قرب پروردگار متعال خلاصه می شود، به توفیقات الهی دست خواهد یافت.

وی یادآور شد: آنچه که در دعا کردن لازم اهمیت دارد، تکلم با خداست، نه صِرف استجابت و یا مستجاب نشدن دعا؛ زیرا حقیقت دعا طلب و خواهش برای برآورده شدن مشکلات و حوائج نیست.

 این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر نگاه انسان به دعا تنها رسیدن به قرب و معرفت الهی باشد، نه تنها به خدا نزدیک تر می شود، بلکه باعث تجلی نورانیت در او خواهد شد.

وی با اشاره به این که توسل و مناجات، راه زودتر رسیدن به خدا است، البته به شرط این که در این مسیر انسان نباید جایگاه عبد بودن خود را فراموش کند، گفت: جایگاه عبد بودن به این است که انسان در همه حال خود را در فقر محض در برابر غنای مطلق خداوند بداند.

 حجت الاسلام مومنی با اشاره به اهمیت یاد خدا، ابراز داشت: خالق دوست دارد ناله و گریه خالصانه عبد را بشنود، افزود: عقل به انسان یاد آوری می کند که تو در همه حال نیازمند خالق هستی، پس لازم است برای رسیدن به خواسته تلاش کنی.

 

منبع:حوزه

211008

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین