عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
عبادت نقطه وصل، حلقه بسط و راه تقرب به درگاه الهی است. ذوق جان و شوق روان دارد اما این ابر بهاری و ربیع آسمانی، اسرار، حکمت، لطایف و ظرایفی دارد که هر کس با آن آشنا شود طعم شیرین و عطر مشکین عبادت را هرگز رها نخواهد کرد.

عقیقروزه، تنها وسیله پر قدرت و فعالی است که می‌تواند تسلط روح را بر جسم به وجود آورد به نحوی که انسان زمام نفسش را در اختیار داشته باشد و از اسارت تمایلات مادی رهایی یابد. روزه‌داری، فلسفه و حکمت فراوانی دارد، بدون تردید دوایی است شفابخش که برای بیشتر مرض‌های روحی و اجتماعی، حفظ بهداشت و صحت بدن، فواید زیادی دارد.
سید کاشی در سلسله جلسات تبلیغی- مذهبی ویژه خواهران که در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار شد به تبیین فلسفه روزه در اسلام پرداخت و اظهار داشت: روزه‌دارای فلسفه‌های فراوان و فواید بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد که توجه به حال بیچارگان و فقرا یکی از آن‌هاست.
وی احسان، نماز شب، تلاوت قرآن و اعتکاف را از اعمال عبادی ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: به دلیل فضیلتی که ماه رمضان دارد همه کارهای خیر که در آن صورت می‌گیرد بر کارهایی که در ماه‌های دیگر انجام می‌شود، برتری دارد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به این مطلب که اساس برنامه ماه مبارک رمضان، انسان‌سازی است اظهار داشت: ماه ضیافت الله، ماه خودسازی و پرهیز از معاصی، توجه بیشتر به عبادات و روی آوردن به اعمال عبادی است. کارخانه انسان‌سازی این ماه، ما را به جایگاه معنوی و ظرفیت‌های استعدادی خود آشنا می‌سازد.
سیدکاشی همچنین، اخلاص، توبه، اراده و عزم راسخ را ره توشه‌های این ماه عزیر ذکر کرد و گفت: ماه رمضان یک ماه بیشتر نیست که اگر سپری شد دیگر فرصت همه عبادت‌ها و اجر و فضیلتها از دست رفته است. پس خوب است که از اولین روز آن، خود را برای مشارکت در تمامی عبادات آماده کنیم و یقین داشته باشیم که هرگز از انجام عبادت پشیمان نخواهیم شد بلکه احساس خواهیم کرد که کاش می‌توانستیم بهتر و بیشتر به این امور بپردازیم.
یادآور می‌شود: سلسله جلسات سخنرانی ویژه خواهران همه روزه قبل از نماز ظهر و عصر و بیان احکام یک ساعت قبل از نماز مغرب در رواق‌های دارالاجابه و دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین