عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: خدواند هزار فرشته را مامور دعا کردن در حق روزه دارانی کرده است که در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه می گیرند.
عقیقحجت الاسلام  والمسلمین ناصررفیعی در جمع روزه داران در مسجد مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی، با اشاره به فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان ، این ماه را پر فضیلت ترین  ماه های سال  دانسته و بر اهمیت روزه داری  ، تهذیب نفس و تمرین سختیها و مشکلات در جامعه تا کید کرد .

وی با بیان این که رمضان ، ماه تمرین بندگی ، اخلاص و تحمل تشنگی و گرسنگی  است ، ابراز داشت : اگر انسان بتواند خود را در برابر ناملایمات نفسانی و شیطانی که با ظاهری زیبا در مقابل انسان ظاهر می شوند حفظ کند، رحمت خداوند که همان تحمل روزه داری در هوای گرم است شامل حال او خواهد شد  .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که فضیلت این ماه نسبت ماه های دیگر  مانند فضیلت  پیامبر خاتم(ص) بر همه انبیاء الهی است ، اظهار داشت : تمام مقاماتی که در پیامبران دیگر بود در پیامبر خاتم(ص) جمع شده بود، همین  علت دلیل بر روزه داری و برتری این ماه بر سایر ماه های دیگر .

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در فضیلت و اهمیت این ماه همین قدر بس که خداوند یک درب بهشت را اختصاص به روزه دارانی داده که در گرمای شدید روزه می گیرند و تشنگی و گرسنگی را تحمل می کنند .

وی با بیان این که خدواند هزار فرشته را مامور دعا کردن در حق روزه دارانی کرده است که با همه مشکلات و سختیها دست از اطاعت خداوند بر نمی دارند و در گرمای طاقت فرسای تابستان  روزه می گیرند افزود : این بیانگر اهمیت  روزه داری می باشد که حتی فرشتگان الهی هم بر تحمل بندگان در امر اطاعت شهادت می دهند    .

 حجت الاسلام والمسلمین رفیعی روزه داری را یکی از عناوین جهاد دانست و ابراز داشت: جهاد در راه خدا، تبلیغ  دین، تهذیب نفس، سه  جهادی هستند که خدا از آنها نام برده و روزه داری افضل از این جهاد است که در روایات مطرح شده است.

وی با بیان  این که خوش خلقی یکی از مهمترین اعمال این ماه است گفت : اگر کسی دراین ماه با وجود گرسنگی و تشنگی در برخورد با دیگران و بخصوص با اهل خانه بهترین برخوردها و رفتارها را داشته  باشد در روز قیامت به راحتی از پل صراط عبور خواهد کرد .

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ، در ادامه به شرح دعا« اللهم ارزقنا توفیق الطاعه...» در وصف حضرت ولی عصر(عج) پرداخت و ابراز داشت :  این دعا بیانگر 40  درخواست از تما م اقشار مردم است،توجه به معانی و مفاهیم  آن  که روح توحید ، بندگی ، خداپرستی در آن موج می زند ودر دو بخش فکری و عملی بیان شده است، بیانگر وظائف مومنین در قبال حضرت ولی عصر (عج)در زمان غیبت می باشد.

منبع:حوزه

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین