عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
سالار مرادی؛
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در انجام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با مساجد را ضروری دانست و گفت: شکل گیری تربیت کودکان و نوجوانان براساس مفاهیم اسلامی مستلزم حضور آنان در مساجد است.
عقیق: سالار مرادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت حضور پر رنگ کودکان و نوجوانان در مساجد، اظهار کرد: شکل گیری تربیت کودکان و نوجوانان براساس مفاهیم اسلامی مستلزم حضور آنان در مساجد است.کودکان و نوجوانان از سنین پایین باید با مساجد انس بگیرند تا از این طریق با فرامین دینی مانند نماز ارتباط برقرار کنند.

وی ایجاد پیوند میان کودکان و نوجوانان و فریضه نماز را پل ارتباطی میان آنها و فعالیت‌های مختلف مساجد دانست و گفت: ایجاد ارتباط میان کودکان و نوجوانان و اقامه نماز جماعت در مساجد به ارتباط آن ها با فعالیت های دیگر این مکان مقدس می انجامد.

مرادی به تاثیرات نهادینه شدن فرهنگ نماز در کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ نماز در کودکان و نوجوانان بسیاری از خطرات پیشروی نسل آینده را از بین می برد.جامعه نماز گذار از خطرات مختلف فرهنگی و اجتماعی دور خواهد شد و بستر رشد و شکوفایی را برای خود فراهم می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی را نیز در جذب کودکان و نوجوانان به مساجد موثر دانست و گفت: برنامه‌های تفریحی و ورزشی این فرصت را فراهم می کند که کودکان و نوجوانان برای حضور در مساجد ترغیب شوند.

مرادی شهدا را از مهم ترین ثمرات تربیت دینی دانست و یادآور شد: شهدا و ایثارگران از ثمرات تربیت دینی هستند که ارتباط خوب و مناسبی را با مساجد داشتند.بنابراین ارتباط مستمر و مناسب با مساجد در شکل گیری تربیت دینی و حل معضلات جامعه موثر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نقش و وظیفه قوه مقننه برای حضور پر رنگ مردم در مساجد، گفت: قوه مقننه و سایر دستگاه ها باید با حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم شرایط را برای حضور پررنگ تر مردم در این مکان معنوی فراهم کنند.

مرادی به مشکلات مساجد در بخش های مختلف هم اشاره و تاکید کرد: مساجد در بخش های ساخت و ساز و امکانات دچار مشکلات عدیده‌ای هستند که باید با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله مجلس آن ها را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در عمران و آبادانی مساجد، افزود: مشارکت مردم در عمران و آبادانی مساجد سنت نیکویی است که باید با فرهنگ سازی مناسب در جامعه گسترش پیدا کند.

عملکرد مساجد در جذب مردم بهترین تبلیغ برای آنها محسوب می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عملکرد مساجد در جذب مردم بهترین تبلیغ برای آنها محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مساجد نیاز به تبلیغ ندارند بلکه عملکرد آنها در جذب مردم بهترین تبلیغ برای آن ها محسوب می شود.

مرادی هم افزایی دستگاه‌های مختلف در انجام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با مساجد را ضروری دانست و یادآور شد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دستگاه‌های دیگر این قابلیت را دارند که با مساجد هم افزایی داشته باشند و موجبات تاثیرگذاری بیشتر را فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده مساجد از فضای های فرهنگی، اجتماعی ارگان های مختلف، گفت: فضای فرهنگی اجتماعی زیادی در ارگان‌های مختلف وجود دارد که برای استفاده مساجد جهت انجام فعالیت های جانبی مناسب است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان دهه تکریم و غبارروبی مساجد را یک سنت پسندیده دانست و گفت: گرامیداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد یک سنت پسندیده است که نباید مورد غفلت واقع شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین