عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: که رمضان فرصتی از دست رفتنی است که اگر انسان خود را از پیش برای آن آماده نکرده باشد ، بسیار متضرر می شود و از آن بی بهره می ماند.
عقیق:آیت الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با ماه مبارک رمضان گفت: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را فرصتی ویژه برای بندگان خود قرار داده و آنها را به سوی خود دعوت کرده است.


لذا پیامبر اکرم (ص) پیش از حلول ماه مبارک رمضان در ماه شعبان خطبه ای دارند که در آن خطبه می فرمایند: « .. دعیتم الی ضیافه الله ...» یعنی مردم را به ضیافت و مهمانی بر سفره الهی دعوت می کنند. چرا که دراین ماه خداوند سفره خاصی را گسترده که در غیر این ماه این سفره گسترده نیست.

این استاد اخلاق افزود: حضرت حق در این ماه مردم را دعوت کرده تا از این مائده بسیار ویژه و عجیب استفاده کنند. البته دو ماه رجب و شعبان را نیز مقدمه ای برای این ماه ضیافت قرار داده تا مردم بتوانند در این دو ماه و به کمک آنها، خود را تنزیه و تهذیب کرده و لیاقت نشستن بر سر این سفره را کسب کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که در این دو ماه قدری ملاحظه و مراقبه کرده و مواظب خود بوده اند در این مسئله یعنی بهره مندی از فیوضات رمضان موفق تر هستند. امیدواریم که همه بتوانند از این مائده الهی استفاده کنند چرا که رمضان فرصتی از دست رفتنی است که اگر انسان خود را از پیش برای آن آماده نکرده باشد ، بسیار متضرر می شود و از آن بی بهره می ماند.

آیت الله ممدوحی خاطرنشان کرد: این ماه، ماه اخلاص و بندگی است . روزه که از ویژگی های این ماه است، عمل بسیار عجیبی است که حتی اگر بگوییم زغال سنگ را الماس می کند گزاف نیست. روزه آثاری دارد که هرچه هم که انسان عایق باشد می تواند به وسیله روزه خود را به جایی برساند که مورد انعطاف حضرت رب العالمین قرار گیرد.

استاد سطح عالی حوزه افزود: در این روزهای باقیمانده تا آغاز رمضان ، کارهای بسیاری می توان انجام داد . اولین و مهمترین اقدام انسان، «توبه» است . این که انسان از گذشته های خود توبه کرده و از خدای منان و متعال نیز بخواهد که گذشته او را نادیده بگیرد تا پاک و پاکیزه وارد رمضان شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین