عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
سومین امام شیعیان، حضرت امام حسین (ع)، فرزند گرانمایه ی امیرالمومنین علی (ع) یکی از پیشوایان معصوم و گرانقدری می باشد که از وجود گرانمایه حضرت مهدی (عج) و ظهور حیات بخش ایشان نوید داده است.

عقیق:سرور آزادگان امام حسین (علیه السلام) می فرمایند: ما خاندان پیامبر، دوازده نفر به عنوان مهدی خواهیم داشت که نخستین آنان پدرم علی و آخرینشان نهمین امام از نسل من است و اوست که بحق و برای حق قیام می کند و خداوند بوسیله ی او زمین را پس از آنکه مرده است زنده می سازد و دین حق را بر همه عقاید و مذاهب، گرچه شرک گرایان را ناخوش آید، پیروزی کامل می بخشد. او غیبتی طولانی خواهد داشت و به دلیل آن، گروهی از مردم راه انحراف و ارتداد در پیش خواهند گرفت ولی گروهی دیگر از مومنین راستین در دین و آیین توحیدی خویش و به ایمان به دوازدهمین امام نور، ثابت قدم و پایبند خواهند ماند و بخاطر این ثبات و استواری بر عقیده ی خود، اذیت و آزارهای فراوانی را متحمل خواهند شد و گاه عده ای گمراه از روی تمسخر به آنان می گویند: مَتی هَذا الوَعد؟ اِن کُنتُم صادِقین؛ اگر راست می گویید این وعده (ظهور مهدی (علیه السلام)کی خواهد بود؟
اما بدانید که شکیبایی و صبر بر اذیت ها و آزارها در عصر غمبار غیبت آن حضرت، (برابر است با پاداشِ) مجاهدی که پیش روی پیامبر (صلى الله علیه و آله ) و کفار ایشان با شمشیرش در حال جهاد و پیکار با کفر و ارتجاع می باشد.


پی نوشت ها:
1- شیخ صدوق. کمال الدین، ج1: 317.
2- قزوینی. امام مهدی (ع): 129.

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین