عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
آیت الله سیداحمد خاتمی:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مساجد با تزریق معنویت به جامعه ایمان و اخلاق را در میان مردم افزایش می دهد، گفت: دهه تکریم و غبارروبی منجر به گسترش معنویت در جامعه می شود.
عقیقآیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفتگویی در خصوص نقش ائمه جماعت در حل معضلات اجتماعی اظهار کرد: ائمه جماعات از گذشته مورد اطمینان مورد بوده اند و همواره در حل مشکلات و معضلات نقش مهمی را بر عهده داشته اند.
 
وی افزود: ارتباط مناسب میان ائمه جماعت مساجد و مردم نقش مهمی در تقویت دینداری و ولایتمداری مردم دارد و آنها را در مسیر صحیحی قرار می دهد.
 
خاتمی به اهیمت ارتباط خانواده ها با مسجد و امام جماعت اشاره و تاکید کرد: در گذشته ائمه جماعت منازعات میان خانواده ها را برطرف می کردند و بستر را برای همدلی آنها فراهم کردند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فاصله گرفتن از مساجد و امام جماعت مشکلات مختلفی برای خانواده ها به وجود آورده است تصریح کرد: متاسفانه امروز ایجاد فاصله میان خانواده ها و مساجد و در کنار آن عدم ارتباط با امام جماعت مشکلات مختلفی را برای خانواده ها به وجود آورده است.
 
وی ادامه داد: یکی از دلایل ایجاد این فاصله تلاش دشمن در جهت تخریب چهره روحانیت است زیرا آن ها از ارتباط میام مردم و روحانیت واهمه دارند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص نقش مساجد در ارتقای ایمان و اخلاق در جامعه هم اضافه کرد: مساجد با تزریق معنویت به جامعه ایمان و اخلاق را در میان مردم افزایش می دهد و رذیلتهای اجتماعی را از بین می برند.
 
آیت الله خاتمی در پایان سخنانس در خصوص گرامیداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد هم اضافه کرد: دهه تکریم و غبارروبی مساجد بستر ترویج معنویت مساجد در جامعه را فراهم می کند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین