عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، برنامه های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان 93 را تشریح کرد.

عقیق: حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب در نشست خبری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان،‌ گفت: آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان، تلاش می‌کند پذیرایی معنوی ویژه‌ای از روزه‌داران و زائران داشته باشد.

وی از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ماه رمضان در حرم مطهر، ترتیل‌خوانی روزانه قرآن کریم معرفی کرد و گفت: این برنامه با استقبال گسترده‌ای از سوی  مردم همراه شد، تا جایی که به الگویی برای دیگر اماکن مقدسه و سایر شهرها و کشورها تبدیل شده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: این برنامه محور تمام فعالیت‌های رمضانی حرم مطهر خواهد بود؛ امسال ترتیل نوجوانان با حضور قاریان ممتاز کشوری نیز به عنوان اقدام ابتکاری حرم مطهر در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری آیین ترتیل‌خوانی عمومی حرم مطهر رأس ساعت 15، اظهار داشت: پیش از آغاز آیین ترتیل خوانی قرآن کریم، نکات تفسیری توسط حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم  انجام می‌پذیرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: برنامه ترتیل خوانی نوجوانان ساعت 11 صبح برگزار می‌شود که پیش از آغاز این مراسم معنوی، جنگ قرآنی با حضور کارشناسان مختلف فرهنگی و قرآنی برگزار می‌گردد.

وی برگزاری ترتیل‌خوانی قرآن ویژه بانوان را تجربه موفقی در حرم مطهر معرفی کرد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته، این مراسم ساعت 11.30 در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب به فعالیت رواق کودک در حرم مطهر ویژه ماه رمضان اشاره و بیان داشت: کسانی که در مراسم ترتیل‌خوانی‌های حرم مطهر شرکت می‌کنند می‌توانند خردسالان خود را به این رواق بسپارند تا طی مدت ترتیل‌خوانی از آنها نگهداری شود.

وی رویکرد آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها را در ماه رمضان، فراهم آوردن فرصتی برای پذیرش معارف الهی در افراد معرفی و بیان کرد:‌ در این راستا، شاهد برگزاری برنامه‌های آموزشی نیز در حرم مطهر خواهیم بود؛ در این راستا، دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم مرداد‌ماه در این دوره‌ نام‌نویسی کنند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره برنامه‌های واحد قرآن و حدیث برادران حرم مطهر در ماه مبارک رمضان گفت:‌ دوره قرآن‌شناسی با حضور اساتید  حوزه علوم قرآن و معارف اهل بیت علیهم‌السلام و دوره امام حسن(ع) شناسی و دوره امام رضا(ع) شناسی در سه دهه ماه رمضان امسال برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تقویت آموزه‌های قرآنی خدام حرم کریمه اهل‌بیت، دوره‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها در سه زمان مختلف برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب به برگزاری دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به صورت حضوری و غیر حضوری در ماه رمضان اشاره کرد و عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان، مسابقات مختلف کتابخوانی، فرهنگی و دینی و در برنامه‌های مختلف حرم مطهر از جمله ترتیل‌خوانی عمومی برگزار می‌گردد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه ثقلین با همکاری آستان‌های مقدس حضرت فاطمه  معصومه و امام رضا علیهماالسلام، از دیگر برنامه‌‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان می‌باشد.

وی به اجرای طرح «نیمکت پرسش و پاسخ» ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر در ماه رمضان اشاره و بیان کرد: طرح ملی «انس با ثقلین» نیز در ماه رمضان برگزار خواهد شد؛ در این طرح کتابچه‌هایی به منظور برنامه‌ریزی برای ختم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در میان شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد تا افراد در 110 روز و بر اساس دفترچه راهنما، این سه کتاب را مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب از برگزاری جنگ‌های آسمانی، ویژه خانواده‌ها، پس از مراسم افطار در حرم مطهر خبرداد و گفت: از دیگر اقدامات آستان مقدس حضرت فاطمه  معصومه سلام‌الله علیها، توجه به زائران غیر ایرانی است، در این راستا، محافل و مجالسی به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و آذری طی ماه رمضان در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرائت قرآن، دعای افتتاح و زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها، سخنرانی با موضوع شرح دعای مکارم‌الاخلاق، ذکر توسل به اهل بیت علیهم‌السلام، برگزاری مسابقات معارفی و ویژه برنامه کودک به زبان‌های مختلف در حرم  مطهر برگزار می‌گردد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه به برنامه‌های حرم مطهر در شب شهادت امام علی علیه‌السلام و شب‌های قدر ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی ویژه برادران و خواهران به با زبان‌های مختلف در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی به برنامه نماز جماعت حرم مطهر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:‌ در ماه مبارک رمضان امسال، نماز صبح و مغرب و عشا به امامت آیت‌الله صلواتی و نماز ظهر به امامتحجت الاسلام والمسلمین  سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب افزود: در دهه نخست ماه رمضان بعد از نماز عصر،حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی و در دو دهه بعدی، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخن می‌پردازند.

 


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین