عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی محور اصلی برنامه های فرهنگی تبلیغی ، مذهبی حرم مطهر رضوی را سبک زندگی قرآنی عنوان کرد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های تبلیغی ، مذهبی حرم مطهر رضوی در ماه رمضان پرداخت و گفت:محور اصلی برنامه هاي فرهنگي و ، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در  رمضان المبارك سال 1393 تبيين  «سبک زندگی قرآني»  خواهد بود.

وی به رویکردهای این برنامه ها اشاره کرد و افزود:ارائه سبک زندگي قرآني و تعميق معارف و بينش ديني،تهذيب نفس و رفتارشناسي قرآني،تفسير موضوعي قرآن كريم و همراهي قرآن و عترت است.

برگزاری 500 ویژه برنامه سخنرانی در ماه رمضان

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از برگزاری ویژه برنامه نور عرفان (سخنراني و بيان معارف)در ماه رمضان خبر داد و افزود: 500 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه عموم زائران و حدود 200 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه خواهران برگزار می شود.

وی به موضوعات سخنرانی ها اشاره کرد و افزود: این برنامه ها با موضوعاتي همچون« اخلاق در قرآن »،« تفسيرقرآن كريم »،« درسهايي از قرآن»،« بيان سيره- نهج البلاغه »، « پيام آسماني »،« بيان سيره » و« شرح ادعيه »، « شرح دعاي ابوحمزه ثمالي » « شرح دعاي افتتاح » « آداب زيارت » « سبك زندگي » براي زائران حريم رضوي با سخنراني حجج اسلام والمسلمین كازروني ، حسيني اراكي ، قرائتي ،  ميرباقري ، ماندگاري طباطبايي، فرزانه و ... برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه درسهايي از قرآن توسط حجت الاسلام و المسلمسلمین قرائتی اشاره کرد و افزود: این برنامه از اول ماه مبارک رمضان به مدت 30 جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم هر شب در صحن جامع رضوی اجرا می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه نجواي عارفانه (قرائت ادعيه، مناجات ، مديحه سرايي ) به صورت ویژه در رواق امام خمینی و صحن جامع رضوی برگزار می شود ،افزود: روزانه 12 برنامه ترتيل در حرم مطهر رضوي با حضور نيم ميليون زائر و مجاور در صحن هاي آزادي ،غدير و رواقهاي دارالهدايه،دارالقرآن،امام خميني(ره)،غدير و دارالرحمه به همراه پخش از 6 شبكه راديويي و تلويزيوني صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اجرا می گردد.

وی در توضیح برنامه های قرآنی حرم مطهر گفت: كلاسها و جلسات آموزشي در 72 مسجد و 10 مدرسه قرآني سطح شهر مشهدبرگزار می گرددو روزانه 4 برنامه ترتیل قرآن در حرم مطهر در مكانهاي ؛ دارالقرآن، رواق امام خميني(ره) و صحن جامع رضوي قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و يك ساعت بعد از افطارتوسط قاریان بین المللی قرائت می شود.

برگزاری 180 گفتمان دینی در ماه رمضان

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از برگزاري حدود 180 گفتمان ديني خبر داد و افزود: این نشست ها در قالب «فقه و زندگي(زلال احكام)» « فيض حضور » ، «تمناي حضور» و «نجوا با محبوب» و  « دين، نشاط و زندگي » برگزار می شود.

وی ادامه داد: 30 نشست تخصصي ويژه انديشمندان و فرهيختگان با موضوع؛ «آشنايي با نهج البلاغه» ساعت 13 تا 14:30 در محل مسجد صديقيها توسط حجت الاسلام و المسلمین  نظافت بر گزار می گردد.

پاسخگويي به سوالات ديني با حضور 22 استاد حوزوی

وی به فعالیت شبانه روزی پاسخگویی به سوالات دینی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و ادامه داد:از طريق دفاتر پاسخگويي به سوالات شرعي(هشت دفتر ، برادران: صحن هاي آزادي و گوهرشاد ، مدرسه پريزاد و رواق دارالمرحمه – خواهران: صحن هاي جمهوري،آزادي،انقلاب و رواق دارالحجه) در اماكن متبركه، با سامانه تلفني 32020 و سامانه پيامكي 30002020 با حضور 22 استاد خواهر و برادر آماده پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی است .

برگزاری 104 ویژه برنامه برای زائران غيرايراني

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت:104 ويژه برنامه سخنراني و حلقه معرفت براي زائران عرب، اردو و آذري زبان حرم مطهر رضوي در ماه مبارك رمضان و قرائت يك جزء از قرآن مجيد به همراه تفسير موضوعي قرآن در صحن غدير اجرا می شود.

وی افزود:کتاب  فضائل الاشهر الثلاثة و صيامها في احاديث الامام الرضا عليه السلام به تعداد 5000 نسخه و

كتاب ضيافت بهشت اردو به تعداد 3000 نسخه برای استفاده زائران غیر ایرانی منتشر شده است .

ويژه برنامه شبهاي قدر

وی در ادامه این نشست خبری به ویژه برنامه های  شب قدر اشاره کرد و افزود: شب نوزدهم با عنوان     سوگند رستگاري  با سخنرانی حجت الاسلام سید حسینی مومن قرائت دعای جوشن کبیر با حضور ابرهیم قانع و عباس حیدرزاده برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: شب شب بيست و يكم با عنوان در سوگ محراب با  سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی برگزار می گردد و شب بیست وسوم  با عنوان  معراج ملکوت  با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری و مداحی و مرثیه سرایی  مداحان کشوری اجرا می شود، ضمنا برنامه های شبها ی قدر از ساعت 21 آغاز خواهد شد.

 

 منبع:حوزه

211008

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین