عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: موسوعه‌های حضرت زهرا، امام مجتبی، امام سجاد، امام هادی،عسکری علیهم‌السلام و حضرت مهدی (عج) برای انتشار تحویل واحد نشر شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام مهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: تنظیم نهایی موسوعه‌های حضرت زهرا، امام مجتبی، امام سجاد، امام هادی، عسکری علیهم‌السلام و حضرت مهدی (عج) صورت گرفته و برای انتشار تحویل واحد نشر شده است.

وی عنوان کرد: در موسوعه جدید حضرت صدیقه سلام‌الله علیها حدود 90 حدیث به چاپ اول آن و به موسوعه امام مجتبی(ع) حدود 400 حدیث اضافه شده است.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با ارائه توضیحاتی درباره مابقی موسوعه‌ها خاطر نشان کرد: از دیگر موسوعه‌های آماده نشر، موسوعه حضرت سجاد (ع) است که این اثر پر برکت با دگرگونی‌های لازم برای اولین بار برای نشر به دفتر پژوهشکده تقدیم شد.

وی گفت: موسوعه امام هادی(ع) با اضافه شدن حدود 130 حدیث و امام عسکری(ع) حدود 180 حدیث برای بار دوم آماده نشر شد و موسوعه کلمات امام عصر(عآخرین موسوعه از سلسله موسوعه‌های کلمات معصومین(ع) بود که در هفت فصل با 332 سخن و در 528 صفحه، تنظیم و تکمیل شد.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده تأکید کرد: در این مرحله بخشی از احادیث افزوده شده به موسوعه حضرت زهرا و امام مجتبی(ع) و همچنین مقدمه‌های بخش عربی به زبان فارسی ترجمه شد.

این مدیر پژوهشی خاطر نشان کرد: تنظیم وتطبیق احادیث تمام موسوعه های بخش فارسی با بخش عربی از دیگر فعالیت‌های این گروه در سال 92 بود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: طرح جدید پیشنهادی به گروه حدیث تدوین و جمع‌آوری خطبه‌های حضرات معصومین(ع) در یک مجموعه بود که مطالعه همه جانبه این طرح و تهیه پیش نویس آن در آخرین روزهای پایان سال 92 شروع شد که هم اکنون در حال انجام است.



منبع:فارس
211008 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین