عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با برگزار کنندگان کنگره سبط النبی(ص):
آیت الله وحید خراسانی با ابراز خرسندی از فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: خدمات فرهنگی و تبلیغی این مجمع به همه اهل بیت(ع) توسعه پیدا کند و تمام معصومین(ع) به جهانیان شناخته شوند.
عقیق:آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیران مجمع با تأکید بر اهمیت  بالای پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت امام حسن مجتبی(ع) به دو حدیث نبوی که از دو طریق اهل سنت و شیعه درباره عظمت آن حضرت وارد شده است  اشاره کرد.

وی افزود: این احادیث، سندی دارد که «شیخ انصاری» با آن سند بر خلاف اصالة الاحتیاط فتوا می‏‌دهد و آن چنین است "... فلیس من ملک مقرب ولا نبی مرسل إلا وهو یسئل الله تعالی أن یزور الحسین علیه‌السلام ففوج یهبط وفوج یصعد" هیچ فرشته مقرب و هیچ پیامبری نیست مگر اینکه یک حاجت دارد و آن حاجت این است که خداوند به او اذن دهد که برود به زیارت امام حسین(ع). حال، امام حسین(ع) با این مقام، خود به زیارت قبر امام حسن(ع) می‌رفت؛ پس ببینید که حضرت امام مجتبی(ع) چه مقامی دارد.

این مرجع تقلید همچنین روایتی از منابع اهل سنت را قرائت کرده و گفت: عامه مطلقاً به سند صحیح نقل کرده اند که پیامبر اکرم(ص) درباره امام مجتبی(ع) فرمودند: "إنّ ابنی هذا سید". پیغمبر(ص) با این بیان، سیادت مطلقه و مطلق السیادة را به امام حسن (ع) داد. این دو روایت از شیعه و سنی، عظمت سبط اکبر نبی(ص) را نشان می‌دهد.

آیت‌الله وحید خراسانی همچنین دولت جمهوری اسلامی را موظف به حمایت از اینگونه برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: ببینید که عربستان چگونه برای تبلیغ وهابیت هزینه می‌کند. آنها باطل هستند، اما باید ببینیم در دنیای‌شان چه می‏‌کنند. دولت ما هم وظیفه دارد از کارهای مجمع جهانی اهل بیت(ع) حمایت کند.

وی با تأکید بر اینکه کارهای مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم از جهت کمّی و هم از جهت کیفی کار خیلی عظیمی است، به مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) توصیه کرد: خدمات فرهنگی و تبلیغی مجمع به همه اهل بیت(ع) توسعه پیدا کند و تمام معصومین(ع) به جهانیان شناخته شوند؛ زیرا هر چه هست در نزد آنهاست.

این مرجع تقلید جهان تشیع از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) و برگزاری کنگره بین‌المللی سبط‌النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) ابراز خرسندی کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین