عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
آیت‌‌الله بحرالعلوم میردامادی:
استاد حوزه علمیه نجف اشرف فراگیری اصول عقاید برای همه به ویژه طلاب را ضروری دانست و گفت: اگر ما با مکتب امامت و ولایت آشنا باشیم توحید، نبوت و معادمان درست خواهد شد.

عقیق:آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی در آیین اختتامیه پانزدهمین سال برگزاری کنفرانس‌ها و جشن‌های دهه مهدویت که در مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد به تبیین ویژگی‌های فقه مطلوب قرآن و ائمه اطهار (ع) پرداخت و ابراز کرد: خداوند در آیه 122 سوره توبه می‌فرماید باید عده‌ای برای یادگیری فقه حرکت کنند «لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ»، دین در این آیه اولاً اشاره به اعتقادات دارد و اصل و مبداء اعتقادات صحیحه، امامت و ولایت اهل البیت(ع) است.

وی با اشاره به فراز «من أراد الله بدأ بکم» در زیارت جامعه بیان کرد: اگر کسی بخواهد به توحید و معرفت الله برسد باید حرکتش را از کلاس امامت و ولایت آغاز کند. باب اصول عقاید، باب‌الله یعنی باب معرفت خدا و شناخت توحید و باب مدینه علم رسول الله (ص) امامت و ولایت است.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با تاکید بر اینکه طلاب در حوزه‌های علمیه باید در ابتدا اعتقاداتشان را تصحیح کنند تاکید کرد:همه افراد به ویژه طلاب باید آیات ولایت و آیات مهدویت را بشناسند و فقط به چند آیه‌ای که مشهور است اکتفا نکنند، فقیه عظیم‌الشان مرحوم آیت‌الله سید هاشم بحرانی یک هزار آیه در باب ولایت در کتابشان آورده‌اند، همچنین بیش از 300 آیه در باب مهدویت وجود دارد که باید بر روی آن کار کرد.

آیت‌الله بحرالعلوم میردامادی تصریح کرد: باید هر کدام از ما در فقه امامت و مهدویت فقیهی مطلع شده و دیگران را هم هدایت و بیدار کنیم.

وی ادامه داد: مصیبت اینجا است که ما نشسته‌ایم تا انحراف بیاید سپس به درمان آن بپردازیم درحالی که وظیفه ما قبل از درمان پیشگیری است، قرآن کریم می‌فرماید «و انزلنا من السماء ماءً طهوراً»، کلمه طهورا اشاره به پیشگیری دارد. برگزاری دوره‌های امامت و مهدویت و دوره‌های آشنایی با فرق باطل، پیشگیری است.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با تاکید بر اینکه در تمام اوقات سال در کنار کلاس‌های روضه و عزاداری باید دوره‌های آموزش عقاید برگزار کنید بیان کرد: باید کلاس‌ها را طوری برگزار کنید که شرکت‌کنندگان بتوانند مطالب و شبهاتی را که دشمنان مطرح می‌کنند پاسخ دهند.

آیت‌الله بحرالعلوم میردامادی خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی نزد امام هادی (ع) به تصحیح اعتقادات ‌پرداخت، ما تا چه اندازه به این مسئله مهم توجه کرده‌ایم؟ کتاب الطهاره فقه اعتقادات معرفت الحجه و شناخت امام زمان (ع) است و اگر ما با ایشان و مکتب امامت و ولایت آشنا باشیم توحید، نبوت و معادمان درست خواهد شد.


منبع:فارس
211008 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین