عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم بازنگری در کارکردهای مساجد یادآور شد: مساجد در جامعه اسلامی کارکردهای مختلفی می‌توانند داشته باشند که باید از همه این کارکردها با یک بررسی دقیق و کارشناسانه استفاده شود.
عقیق: حجت الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگویی همزمان با روز ششم دهه تکریم مساجد که با عنوان «مسجد، پیشتاز در ترویج اندیشه‌های امام و رهبری» نامگذاری شده است، به جایگاه این مکان مقدس و پایگاه‌ عبادی سیاسی اشاره کرد و تصریح کرد: مساجد ستون های اصلی جامعه اسلامی به شمار می‌روند که می توانند منشا خیرات و برکات فراوانی برای مسلمانان باشند.

وی با اشاره به همه بعدی بودن فعالیت های مساجد، خاطرنشان کرد: مساجد در نگاه اول برای اقامه نماز و عبادت خداوند ایجاد شده اند ولی دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و با فعالیت های قرض الحسنه در زمینه اقتصادی هم منشا اثر هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به نقش مساجد در ارتباط میان مردم و ولایت اشاره و تاکید کرد: مساجد از ابتدا محوری حساس برای ارتباط میان مردم و ولایت بوده اند و در دوران صدر اسلام ارتباط با پیامبر گرامی اسلام(ص) در مساجد انجام می شد.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: در دوران حاضر هم مردم با حضور در مساجد با بیانات امام راحل(ره) و اعلامیه های ایشان آشنا می شدند و این مسئله در دوران دفاع مقدس و حضور جوانان در جبهه ها هم ادامه داشت.

وی گفت: بنابراین مساجد می توانند بر میزان ولایتمداری جامعه اسلامی اثرگذار باشند و آنها را در این مسیر قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص لزوم بازنگری در کارکردهای مساجد هم یادآور شد: مساجد در جامعه اسلامی کارکردهای مختلفی می توانند داشته باشند که باید از همه این کارکردها با یک بررسی دقیق و کارشناسانه استفاده شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین