عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به برگزاری 500 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در این محافل انجام و مرحله شهرستانی آن نیز مهرماه برگزار می‌شود.

عقیق:«ولی یاراحمدی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در نشستی خبری که برگزار شد، با اشاره به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی اظهار داشت: پنجاه‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد؛ این مسابقات همواره مورد توجه جامعه قرآنی کشورمان بوده چرا که مسابقات قرآن مالزی قدیمی‌ترین مسابقات قرآن جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن مالزی هر سال در رشته قرائت برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه نوع برگزاری مسابقات قرآن مالزی تقریباً شبیه مسابقات قرآن کشورمان است علاقه‌مندی قاریان کشورمان برای شرکت در این مسابقه بسیار زیاد است.

یار احمدی درخصوص تلاوت قاری اعزامی به مسابقات قرآن مالزی، تصریح کرد: «حامد ولی‌زاده» نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تلاوت شایسته‌ای ارائه داد اما با این وجود حائز رتبه پنجم شد.

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تلاوت شایسته‌ای اجرا کرد

وی با بیان اینکه ما برای آمادگی بیشتر قاریان اعزامی به مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف جهان، دوره‌هایی برگزار می‌کنیم، گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری برای آمادگی بیشتر افراد جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف دوره‌ای برگزار شد که «حامد ولی‌زاده» نیز در این دوره شرکت کرد تا آمادگی حداکثری برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی کسب کند.

یار‌احمدی با اشاره به اینکه تصور ما این بود نماینده کشورمان رتبه بهتری در این مسابقات کسب کند، افزود: آقای ولی‌زاده تلاوت خوبی اجرا کرد و هیئت داوران باید رتبه بهتری به وی اختصاص می‌دادند که شاید یکی از دلایل عدم تحقق این امر نبود داور ایرانی در قدیمی‌ترین مسابقات قرآن جهان اسلام است.

عدم حضور داور ایرانی در مسابقات قرآن مالزی مهم‌ترین ضعف این مسابقات است 

رئیس امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه متأسفانه با وجود رایزنی‌های مختلف و تلاش حداکثری برای تعامل بیشتر با مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، از داوران ایرانی به منظور قضاوت در این مسابقات دعوت به عمل نمی‌آید، ادامه داد: در مکاتباتی که با مسئولان برگزاری مسابقات قرآن مالزی داشتیم به آنها اعلام کردیم که ایران بیشترین مشارکت را در این مسابقات داشته و قاریان کشورمان بیشترین رتبه‌های برتر را پس از مالزی کسب کردند که امر نشانگر کیفیت قاریان اعزام شده از طرف ایران به مسابقات قرآن مالزی است؛ همچنین انتظارات جامعه قرآنی و من به عنوان متولی برگزاری مسابقات بین‌المللی ایران را متذکر شدیم تا بتوانیم تعامل بهتری با آنها داشته باشیم.

 

دعوت از داور ایرانی در مسابقات قرآن مالزی سبب ارتقای کیفی این مسابقات می‌شود 

وی با اشاره به اینکه دعوت از داوران ایرانی به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی می‌تواند مهم‌ترین ویژگی مثبت این مسابقات شود، خاطر نشان کرد: ما همواره از داوران مسابقات بین‌المللی قرآن جهان برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی کشورمان دعوت می‌کنیم به طوری که حتی امسال هم از داور مالزیایی دعوت به عمل آوردیم اما بنا بر دلایلی وی دعوت ما را نپذیرفت بر همین اساس توصیه می‌کنیم مسئولان مسابقات قرآن مالزی نیز برای ارتقای سطح فنی این مسابقات از داوران ایرانی نیز استفاده کنند چرا که مسابقات بین‌المللی ایران از نظر قدمت در جایگاه سوم جهان قرار دارد.

یار احمدی با بیان اینکه دعوت از داوران کشورهایی که مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌کنند نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی دارد، گفت: جای ایران در بین هیئت داوران مسابقات بین‌المللی کشور مالزی خالی بود که این امر لطمه بزرگی به کیفیت و سطح فنی مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور می‌زند؛ البته داوران خوبی در این مسابقات به قضاوت می‌پرداختند اما برای بهتر شدن آن باید از داوران کشورهای برگزار کننده مسابقات بین‌المللی نیز دعوت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند مصر، مراکش، اردن، عربستان، برونئی، لبنان، قطر و اندونزی مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌کنند، افزود: سابقه ایران از تمامی این کشورها به جز عربستان در برگزار کردن مسابقات قرآن بیشتر است بنابراین تجربه بیشتری نیز دارد که می‌تواند راهگشای فعالیت‌های قرآنی سایر کشورها باشد.

یار احمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تصمیمی برای رفتارهای مسئولان برگزاری مسابقات قرآن کشور مالزی و نحوه داوری آنها دارید؟ خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که بر اساس آموزه‌های قرآن و نوع نگاه به آیات وحدت‌آفرین کتاب الهی عمل کنیم؛ البته ما همواره به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی نگاه مثبتی داریم و از این مسابقات به نیکی یاد می‌کنیم به همین جهت امیدواریم آنها نیز در سال‌های آینده برای ارتقای این مسابقات از داوران ایرانی بهره بگیرند.

مسابقات بین‌المللی قرآن ابزاری برای ایجاد وحدت در بین مسلمانان است

وی با بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی کشور مالزی حدود 50 کشور شرکت کردند در حالی که در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان متسابقانی از بیش از 70 کشور حضور داشتند، تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ابزاری برای ارتقای وحدت جامعه اسلامی است و ما با برگزاری این مسابقات به دنبال وحدت و اجتماع مسلمانان هستیم و نهایت تکریم را از داوران و متسابقان این مسابقات داریم و همین که تعداد متسابقان ما هر سال بیشتر از پارسال می‌شود نشان می‌دهد ما در برگزاری مسابقات درست عمل کردیم که همین امر برای ما کافی است.

یاراحمدی با اشاره به اینکه نبود داور ایرانی در مسابقات بین‌‌المللی مالزی ضعف فنی برای آنها است، گفت: به مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی توصیه می‌کنم در درجه اول به همگرایی بیشتر مسلمانان فکر کنند و در درجه بعدی به دنبال ارتقای سطح فنی مسابقات خود باشند که در این راستا حضور داور ایرانی در این مسابقات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اعزام حدود 25 قاری به حج تمتع

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه از برگزاری هجدهمین آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز کشورمان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌های هر سال این آزمون از 31 خرداد تا سوم تیرماه برگزار می‌شود و حدود 120 نفر در این دوره شرکت کرده‌اند که از این بین نزدیک به 25 قاری برای حضور در دوره‌های آمادگی اعزام به حج سال جاری انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته است، گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان اسلام و ظهور گروه‌های جدید مخالف با مسلمانان، اعزام کاروان نور به حج تمتع از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدواریم با همکاری مسئولان حج بتوانیم تعداد قاریان اعزامی را بیشتر کنیم.

اعزام سه قاری به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف در ماه رمضان

یار احمدی در رابطه با برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز خاطر نشان کرد: در ماه نزول قرآن برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته‌ایم که یکی از این برنامه‌ها اعزام فعالان قرآنی به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف است؛ بر همین اساس آقای «رضا نژاد تبریزی» در رشته حفظ کل هجدهمین دوره مسابقات جایزه بزرگ دبی که از هشتم تا بیستم ماه مبارک رمضان در کشور امارات برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: آقای «علیرضا فیضی» حافظ کل قرآن کریم در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور الجزایر که از 20 تا 26 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و آقای «مجتبی فردفانی» در رشته حفظ 20 جزء به بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن اعزام خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دعوت از 9 قاری برجسته مصری در ماه مبارک رمضان، گفت: از هفتم ماه مبارک رمضان نزدیک به 500 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار خواهد شد که در برخی از این محافل اساتید مصری نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی تأثیر بسیاری در ارتقای فعالیت‌های قرآنی دارند، افزود: این محافل برنامه‌های تأثیرگذاری هستند که موج قرآنی خوبی در ماه مبارک رمضان یعنی بهار قرآن ایجاد خواهند کرد.

حضور قاریان مصری انعکاس بی‌نتیجه بودن تلاش دشمنان اسلام است

یار احمدی درباره اهمیت حضور قاریان مصری در ایران، گفت: دشمنان اسلام همواره سعی دارند به فعالیت‌های قرآنی ایران و مصر لطمه بزنند اما حضور قاریان برجسته مصری در ایران می‌تواند پیام بی‌نتیجه بودن تلاش‌های این افراد کج‌اندیش را به جهانیان برساند.

ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در محافل قرآنی

وی با اشاره به زمان ثبت‌نام در سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن تصریح کرد: ثبت‌نام در این مسابقات همزمان با برگزاری محافل قرآنی در تمامی استان‌های کشور آغاز می‌شود و مرحله شهرستانی این مسابقات نیز در مهر‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات کل اوقاف در استان‌های مختلف یا شرکت در محافل قرآنی اقدام به نام‌نویسی کنند.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین