عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
خانه های خدا در آستانه ضیافت خدا؛
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با تاکید بر عمیق تر شدن ارتباط میان مردم و مساجد گفت: مساجد می توانند باعث ارتباط بیشتر و بهتر مردم و روحانیت شوند.
عقیقآیت الله اختری عباسعلی اختری، رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خصوص اهمیت تعمیق ارتباط میان مردم و مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد گفت: هرچه ارتباط میان مردم و مساجد عمیق تر شود، بسیاری از گناهان و رذیلت های اخلاقی از جامعه اسلامی رخت خواهد بست.

وی با اشاره به اهمیت حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: جوانان می توانند به عنوان سرمایه های آینده جامعه با حضور در مسجد از ابعاد مختلف رشد کنند.

این عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به اهمیت ارتباط میان مردم و روحانیون هم اشاره و تصریح کرد: امام راحل (ره) همواره به اهمیت نقش مردم در مساجد اشاره و بر ارتباط آنها با روحانیت تاکید داشتند به طوری که می فرمودند؛ شکست روحانیت همان شکست اسلام است.

آیت الله اختری افزود: با توجه به این نقطه نظر حضرت امام (ره) باید ارتباط میان مردم و روحانیت بیش از پیش تقویت شود و به همین خاطر است که دشمن قصد دارد این ارتباط از بین برود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال فرهنگ به کارکردهای فرهنگی مسجد اشاره ای داشت و گفت: مسجد از بعد فرهنگی بسیار می تواند خوب و اثر گذار عمل کند، تاثیر کار فرهنگی که در مساجد انجام شده است را بارها در سطح جامعه اسلامی دیده ایم.

این عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بازنگری کارکردهای مساجد را در حوزه های مختلف بسیار فراوان دانست و گفت: مساجد در حوزه های مختلف کارکردهای فراوانی دارند که باید به خوبی از نعمت وجود آنها بهره بگیریم.
 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین