عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، نخستين شماره «زائر» نشريه خبري و تحليلي بعثه‌ مقام معظم رهبري را با هدف اطلاع رساني به زائران ايراني در خصوص مسايل و اخبار حج منتشر كرد.

عقیق:حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت نخستين شماره «زائر» نشريه خبري و تحليلي بعثه مقام معظم رهبري را در خرداد ماه ۱۳۹۳ منتشر و در اختيار تمامي زائران حج امسال قرار داد.
براساس اين گزارش، اين نشريه در طول ايام حج به صورت روزانه منتشر و درميان كاروان‌هاي زائران ايراني توزيع مي‌شود، اما از امروز هر دو هفته يكبار به منظور آمادگي و اطلاع رساني بيشتر به زائران ايراني، اين نشريه در اخيتار حجاج
۹۳ قرار خواهد گرفت.
اين نشريه با هدف اطلاع رساني به زائران ايراني در خصوص مسايل و اخبار حج انتشار مي‌يابد تا زائران بتوانند با آگاهي كامل مراسم مذهبي و عبادي خود را انجام دهند.
در بخشي از اين نشريه با عنوان «فراخوان ايده‌هاي اقتصادي پيرامون سفرهاي زيارتي» منعكس شده است.
اين نشريه تيتر اول خود را به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع پرشور و باشكوه زائران حرم امام خميني (ره) » اختصاص داده است.
آداب باطنيه حج در انديشه ملااحمد نراقي، تجليل از جانيازان سازمان حج وزيارت، بيماري كرونا مانع سفر زائران ايراني به عربستان نمي‌شود، اعلام آمادگي سازمان حج براي اعزام يك ميليون زائر به عمره مفرده در سال آينده از مهم‌ترين عناوين اين نشريه در صفحه نخست است.
حج ابراهيمي در شعر فارسي، در مدينه منوره از نبي‌اكرم (صلي‌الله عليه واله) چه آموزيم و توصيه‌هاي فرودگاه و بار حجاج از ساير بخش‌هاي اين نشريه به شمار مي‌آيد.
«استقبال از آموزش مجازي به سرعت در حال افزايش است» اين عنوان خبري است كه در صفحه
۸ اين نشريه به نقل از مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري آمده است: در امر برنامه‌ريزي اجرايي و محتوايي حج و زيارت به گواه همه كارشناسان، كشوري به اندازه جمهوري اسلامي ايران ساختارمند نيست. امر آموزش در حج وزيارت يكي از همان ساختارمندي‌هاست كه نياز آن براي كارگزاران، روحانيون و زائران هميشه احساس شده است. »
در «ايستگاه آخر» اين نشريه افرون بر برخي توصيه هايي اخلاقي به حجاج، برخي مباحث معارفي جهت آشنايي هر چه بيشتر حجاج نيز مطرح شده است.
علاقه مندان براي مشاهد نسخه الكترونيكي اين نشريه مي‌توانند اينجا كليك كنند.

منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین