عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳
رئیس ستاد نماز جمعه تهران از همکاری این ستاد با کنگره بین‌المللی سبط النبی خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام سید یدالله شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری کنگره سبط النبی(ع) گفت: امام حسن(ع) 10 سال امام بودند حدود 23 سال در دوران امامت پدرشان بودند و در جنگ‌های آفریقا، فتح آفریقا، فتح ایران و در جنگ صفین و جمل جزو سرداران بودند و نقش تعیین کننده داشتند و پایه پیروزی جنگ جمل ایشان بودند و در دوران جد بزرگوارشان حدود یک دهه عمر کردند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) با بزرگترین طاغوت عصر یعنی معاویه درگیر بودند و با همه اینها ابعاد ناشناخته‌ای از ایشان وجود دارد، اظهار داشت: کنگره سبط النبی(ص) واقعاً کنگره‌ای علمی است و مورد استقبال اندیشمندان، نویسندگان و علما قرار گرفته است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با ابراز تاسف از اینکه مردم و حتی علما و نخبگان اطلاعات کمی از ایشان دارند، عنوان کرد: پیامبر(ص) در مورد امام حسن(ع) فرمودند: «اگر عقل و خرد به صورت انسانی مبدل می‌شد آن انسان حسن بن علی بود» بنابراین برای اینکه دنیای اسلام، دانشمندان و اندیشمندان شناخت بیشتری راجع به حضرت داشته باشند این کنگره برگزار می‌شود.

شیر مردی گفت: ستاد نماز جمعه تهران به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی به صورت فعال در بخش بین‌الملل، اجرائیات و همه بخش‌ها با کنگره سبط النبی(ع) همکاری می‌کنند. ستاد نماز جمعه در گذشته مسابقه‌هایی راجع به امام حسن(ع) برگزار کرد و در نماز جمعه شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز و دیگر شهرها چندین هزار جلد کتاب پخش کرد.

براساس این گزارش، کنگره بین‌المللی «سبط النبی(ع)» با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در روزهای اول و دوم تیرماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه‌های فرهنگی و دینی از جمله ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین