عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کنگره سبط النبی(ع) با پخش پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی و قرائت پیام آیت الله جعفر سبحانی یکشنبه هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.
عقیقحجت الاسلام محمد سالار مسوول کمیته بین الملل کنگره بین المللی سبط النبی(ع) گفت: تاکنون اطلاعات 34 میهمان خارجی به دبیرخانه ارسال شده و تقریبا تمامی میهمانانی که به این همایش مقاله ارسال کرده اند، به کشورمان دعوت شده اند.

سالار با بیان این که 74 میهمان خارجی از 33 کشور جهان در این کنگره حضور خواهند داشت، افزود: برخی شخصیت های فرهنگی و سیاسی از کشورهای افغانستان، اوگاندا، تانزانیا، ترکیه، سوریه، سودان، فیلیپین، کامرون، مراکش، موریس، هند، ژاپن، کانادا، عربستان، کویت، استرالیا و آرژانتین و غیره به این کنگره دعوت شدند.

بر اساس این گزارش 66 مقاله برتر از سوی هیات داوران انتخاب شده و تاکنون از بین 35 مقاله ارسال شده به زبان فارسی کتابی در سه جلد تدوین شده که فصل اول آن شامل زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، فصل دوم شامل سیره امام مجتبی (ع)، فصل سوم سیره سیاسی و اجتماعی ایشان، فصل بعد میراث علمی آن حضرت و در فصل های آتی به نگاه غیرشیعیان در مورد شخصیت امام مجتبی(ع)، نقد شبهات و خاندان امام حسن مجتبی می پردازد.

بر اساس این گزارش این کنگره، یکشنبه اول تیر برابر با 24 شعبان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با سخنرانی آیت الله محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گشایش می یابد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین