عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
رئیس حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) شهرستان خرم‌دره، گفت: در برهه کنونی که هجمه‌های دشمنان علیه جوانان زیاد است، پیروی از ولایت‌فقیه موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن علیه جوانان می‌شود.

عقیقحجت‌الاسلام علی امینی، با بیان این‌که «جوانان رکن اصلی یک مملکت و پایه‌های اساسی قدرت هر نظام هستند» تصریح کرد: یکی از اهداف عمده دشمنان در طی چند سال گذشته، ضربه زدن به جوانان کشور از هر طریق ممکن است.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن به خوبی به نقش کلیدی جوانان در اداره کشور آگاه است و به همین دلیل سعی دارد با ضربه به جوانان از راه‌های گوناگون به ویژه تهاجم فرهنگی، قدرت و پایه‌های کشور را متزلزل کند، ولی اگر جوانان کشورمان با هوشیاری در خط ولایت حرکت کرده و دستورات مقام معظم رهبری را اجرا کنند، قطعاً شیطنت‌های دشمن علیه آن‌ها کارساز نخواهد بود.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که «پیروی و الگوگیری از پیامبر و ائمه‌اطهار(ع) و بزرگان دین نیز در مقابله با تهاجمات دشمن بسیار کارساز است» افزود: هوشیاری و داشتن بصیرت دینی نیز از دیگر راه‌کارهای مقابله با توطئه دشمنان است.

امینی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خودشان خطاب به جوانان فرموده‌اند نیروی جوانی خود را صرف تهذیب، تحصیل و ورزش کنند، البته صرف داشتن تحصیلات مهم نیست، بلکه تحصیل باید همراه با تهذیب باشد تا موثر واقع شود.

رئیس حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) شهرستان خرم‌دره با اشاره به ضرورت کاربردی شدن علوم آموخته شده توسط جوانان در زندگی فردی و اجتماعی، یادآور شد: جوانان ما باید سعی کنند که از علم تنها به آموختن آن اکتفا نکنند، بلکه باید همه تلاش خود را در زمینه پیاده کردن علوم آموخته شده در زندگی به ویژه علوم اسلامی به کار بندند، زیرا کاربردی شدن علوم به حل تمام مشکلات اجتماعی به ویژه مشکلات اقتصادی و فرهنگی کمک می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت حل مشکلات جوانان، خاطرنشان کرد: دولت نیز باید به نوبه خود تلاش کند تا مشکلات جوانان به ویژه در حوزه اشتغال را مرتفع کند، زیرا داشتن شغل در پیشگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، از جمله طلاق، بی‌بند و باری، فقر، فحشا و سرقت موثر است.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین