عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در جشن نیمه شعبان گفت: حکومت حضرت مهدی(عج) حکومت عقلانیت، خرد و اندیشه است، در آن زمان رضایت همه جلب می‌شود و برکات آسمانی نازل می‌شود.

عقیق: همزمان با عید نیمهشعبان و میلاد پرفروغ ‎‎ محبتگستر عالم‎‎، حضرت مهدی(عج) مراسم جشنی در مرکز اسلامی هامبورگ با حضور پرشور مسلمانان، عاشقان و شیفتگان حضرتولی‌عصر(عج) از ملیت‌های مختلف برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله رضا رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ضمن تبریک میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) با تأکید بر اهمیت شناخت صفات و ویژگی‌های حضرت مهدی(عج)، آن را برای ایفای وظیفه در عصر غیبت مهم و ضروری دانست و افزود: حضرت مهدی(عج) وارث انبیاء و مصلحان تاریخ است، ما وظیفه داریم این شخصیت بزرگ عالم اسلام را درست بشناسیم تا بتوانیم وظیفه‌مان را به درستی ایفا کنیم، برخی از صفات و ویژگی‌های آن حضرت را اگر مورد توجه قرار دهیم می‌توانیم بهتر ایشان را بشناسیم.

وی در ادامه به تشریح برخی ویژگی‌های حضرت مهدی(عج) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت تجسم و حقیقت دین است. او روح دین است، او رابطه بین آسمان و زمین است. او تحقق بخش عدالت موعود است و عدالت او فراگیر و گسترده است، او همان فردی است که بشریت منتظر ظهور اوست. دروازه معارف الهی و بقیة الله و شریک قرآن است. او گردآورنده همه کلمات بر اساس توحید است.

 

رئیس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه در بخش دیگری از سخنانش از انتظار به عنوان یک باور که باید در عمل بارور شود، یاد کرد و به تشریح برخی ویژگی‌های منتظر واقعی پرداخت و گفت: انتظار فقط آمادگی ذهنی نیست، بلکه یک باور است که باید در عمل بارور شود. اینکه برخی به اشتباه فکر می‌کنند که باید گناه را در جامعه رواج دهند تا زمنیه ظهور مهیا شود، بسیار اشتباه است. یک منتظر واقعی اول باید خود صالح و بعد مصلح باشد، انتظار یک مکتب است.

وی ادامه داد: تحقق عدالت وقتی صورت می‌گیرد که هزینه تحقق عدالت را بپردازیم. اگر جامعه می‌خواهد به کرامت برسد، باید بکوشیم کرامت انسانی را در جامعه زنده و احیاء کنیم، اگر قرار است فقر از بین برود و رفاه نسبی برای افراد جامعه فراهم شود، باید مصلحان و منتظران امروز به دنیال فقرزدایی و ایجاد رفاه نسبی در جامعه باشند. امنیت در آن زمان برای همه وجود دارد، آنچه قرآن به آن وعده داده است، پس باید تلاش شود که امروز امنیت در جامعه تحقق یابد.

 

آیت‌‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: حکومت حضرت مهدی(عج) حکومت عقلانیت، خرد و اندیشه است، در آن زمان رضایت همه جلب می‌شود و برکات آسمانی نازل می‌شود. آشکاری علم و دانش در آن زمان به حد اعلای خود می‌رسد. آزادی حقیقی به شکل کامل در آن زمان محقق خواهد شد. در آن دوران بشریت از هوا و هوس و قید و بندهای نفسانی رهایی می‌باید. در روایات داریم که وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند صلح، امنیت، معنویت و عقلانیت به شدت توسعه می‌یابد، البته اینها بحث‌های علمی و تحقیقی عمیق است.

در ادامه این مراسم به برندگان مسابقه کتبی مهدی موعود(عج) و نیز کسانی که همنام اسم مبارک حضرت مهدی(عج) بودند به قید قرعه جوایزی اهداء شد، همچنین شرکت‌کنندگان پس از صرف شام، در فضای معنوی مسجد امام علی (ع) دعای کمیل را همراه با مداح اهل بیت(ع) زمزمه کردند و این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله  رمضانی پایان یافت.


 

منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین