عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
علم بيست و هفت حرف دارد تمام آنچه پيغمبران آورده اند دو حرف است كه مردم تا به امروز جز دو حرف ندانسته اند و چون قائم (عج) ما به پا خيزد بيست و پنج حرف ديگر را بر آورد.

عقیق: از بركات عصر ظهور و شكل گيري حكومت عدل و داد امام عصر (عج) كشف علوم براي مومنين است، اين كشف و پرده برداري بي سابقه علوم و معارف جز در زمان ظهور نخواهد بود.
در بصائر به سند خود از سعد بن طريف از اصبغ بن نباته آورده كه گفت: اميرالمومنين (ع) چنان بود كه هر گاه مردي در پيشگاه حضرتش (ع) قرار مي‌گرفت به او مي‌فرمودند: فلاني آماده سفر آخرت باش و براي خودت هر چه مي‌خواهي مهيا كن كه در فلان روز، فلان ساعت بيماري تو فرا مي‌رسد و سبب بيماري تو چنين و چنان است و در فلان ماه، فلان روز و فلان ساعت خواهي مرد. سعد مي‌گويد: اين سخن را براي امام باقر (ع) تعريف كردم، فرمودند: همين طور است، عرض كردم فدايت شوم پس چرا شما براي ما اين خبرها را نمي‌فرماييد تا ما آماده سفر آخرت شويم؟ فرمودند: اين درب را حسين بن علي (ع) بست تا زماني كه قائم ما (ع) به پا خيزد.
و در بحار از حضرت ابي عبدالله صادق (ع) آمده كه فرمودند: علم بيست و هفت حرف دارد تمام آنچه پيغمبران آورده اند دو حرف است كه مردم تا به امروز جز دو حرف ندانسته اند و چون قائم (عج) ما به پا خيزد بيست و پنج حرف ديگر را بر آورد؛ و به ضميمه آن دو حرف ديگر در ميان افراد بشر آشكار و پراكنده سازد.
در همان كتاب از حضرت ابوجعفر باقر (ع) در وصف امام قائم (ع) و روش آن حضرت (عج) در زمان ظهور ضمن حديثي طولاني آمده: … سپس به كوفه باز مي‌گردد و آن
۳۱۳ نفر را به تمام آفاق و كشورها مي‌فرستد، دست خود را ميان شانه‌ها و بر سينه هايشان مي‌كشد، پس در هيچ قضاوتي در نمي‌مانند و هيچ زميني نماند مگر اينكه در آن صدا به شهادت «لا اله الا الله محمد رسول الله» بلند شود و همان است فرموده خداوند: «و له اسلم من في السموات و الارض طوعا و كرها و اليه يرجعون»؛ و هر كه در آسمان‌ها و زمين است خواه و ناخواه مطيع و تسليم او خدا است و به سوي او باز گردانده شوند.
و صاحب امر آن طور نيست كه جزيه بپذيرد مانند پيامبر اكرم (ص) كه جزيه را پذيرفتند. منظور از فرموده خداوند: «و قاتلوهم حتي لاتكون فتنه و يكون الدين كله لله»؛ و با آنان نبرد كنيد تا فتنه اي نباشد و تمام دين براي خدا گردد.
و در حديث ديگري از آن حضرت (ع) آمده كه فرمودند: و در زمان او حكمت به شما داده مي‌شود تا آنجا كه زن در خانه اش به كتاب خدا و سنت رسول خدا (ص) حكم مي‌كند.
و در خبر ديگري از آن حضرت (ع) آمده كه به پا خيزد در تمام اقاليم زمين، هر اقليم مردي را قرار مي‌دهد و به او مي‌فرمايد: دستور كار تو كف دستت است پس هر گاه چيزي بر تو وارد شود كه آن را نداني و قضاوت در آن را نشناسي به كف دستت بنگر و به آنچه در آن هست عمل كن
و در كتاب خرايج از آن جناب از حضرت سيدالهشداء (ع) آمده كه: سپس خداوند به شيعيان ما كرامتي مي‌بخشد كه چيزي بر آنها پوشيده نمي‌ماند تا جايي كه يك مرد از آنها مي‌خواهد بداند خاندانش چه مي‌دانند آنان را از آنچه مي‌دانند، خبر مي‌دهد.
و در بحار ضمن حديثي طولاني از اميرالمومنين (ع) آمده كه فرمودند: و…علم در دل‌هاي مومنين واقع مي‌شود، پس هيچ مومني به علمي كه نزد برادرش هست احتياج ندارد و تاويل اين آيه: «يغني الله من سعته»؛ خداوند هر كي را به رحمه واسعه خويش بي نياز فرمايد.
آن روز است و زمين گنجينه‌هاي خود را براي آنان بيرون مي‌آورد، و قائم (عج) مي‌فرمايد: «كلوا واشربوا هينا بما اسلفتم في الايام الخاليه»؛ بخوريد و بياشاميد كه گوارايتان باد پاداش آنچه در روزگار گذشته پيش فرستاديد.


پی نوشت ها:
۱- مكيال المكارم
۲- بحارالانوار
۳- بصائرالدرجات

منبع:قدس آنلاين

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین