عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
آري، در جامعه‌اي که هر ساعت شاهد ثبت 18 طلاق، اين مبغوض بزرگ الهي هستيم، خواسته خدا و خليفه او از ما، ابهام ندارد تا در پي آن بگرديم که چه کنيم تا رضايت خدا و امام زمانش را جلب نماييم!

عقیق: عطر حضور و ياد آخرين امام زمان (عج) در همه روزهاي سال استشمام مي‌شود، اما نيمه شعبان يادگاه ويژه آن حضرت است و هر شيعه در هر جاي جهان، اين روز را به نام آن عزيز در قلبش ثبت کرده است.

گرچه برکات توجه به حضرتش بر کسي پوشيده نيست، اما آيا آنچه موجب رضايت ايشان مي‌شود، تنها همين يادکردهاست؟ يا خواست آن امام منتظر از منتظران چيز ديگري است؟

باز نگاهي به فلسفه وجودي پيامبران الهي و امامان معصوم علیهم‌السلام ، ما را به رسالتِ رهنموني آنان به خدا و دين او مي‌رساند و اينگونه است که ائمه علیهم‌السلام را به حق، خليفةالله مي‌دانيم و مي‌ناميم.

حال اگر بهترين ياري خداي امام زمان(عج)، ياري دين او باشد، آنچنان که مفسران در تفسير آيه شريفه «ان تنصروا الله ينصرکم» (قرآن کريم/ محمد/7) فرموده‌اند، آيا خواست اصلي مولايمان از ما ياري دين خدا نخواهد بود؟!

دين را مجموعه کاملي از دستورات الهي براي زندگي دنيوي و اخروي بشر تعريف مي‌کنند و همه اهتمام آن امام همام اقامه اين فرامين آسماني است، پس اگر جامعه را از منظر دين ببينيم و معروف‌هاي به زمين مانده و منکرهاي بوجود آمده را از نظر بگذارنيم، ديگر نياز به کسي نيست که به ما بگويد وظيفه شما چيست، زيرا انگار آنحضرت به هزار زبان خواسته‌هايشان که همين اقامه واجبات الهي و جلوگيري از منکرات و محرمات است را با صداي رسا و صريح مي‌فرمايند و اندک تأملي در جامعه و جهانمان، منويات حضرت را به ما مي‌نمايد، فقط گوش شنوا و چشم بينايي مي‌خواهد که بشنود، ببيند و عمل کند.

آري، در جامعه‌اي که هر ساعت شاهد ثبت 18 طلاق، اين مبغوض بزرگ الهي هستيم، خواسته خدا و خليفه او از ما، ابهام ندارد تا در پي آن بگرديم که چه کنيم تا رضايت خدا و امام زمانش را جلب نماييم!

وقتي مي‌ببينيم که در جهان 264 ميليون کودک؛ تحصيل و نيازهاي ضروري دوران کودکي را رها کرده و براي امرار معاش بخور و نمير خود و خانواده به کار اشتغال دارند يا در کشور خودمان عليرغم تهديد پيري جمعيت، آمار 14/5 ميليون جوان مجرد را در رسانه ها مي‌ببينيم و... . ديگر در چگونگي ياري امام زمان(عج) ترديدي نمي‌توانيم داشته باشيم.

کوتاه سخن آنکه، رضايت آن عزيز به ياري دين خدايش و بر آوردن نيازهاي مردم به ويژه شيعيان است، پس به بيراهه نرويم و ضمن ياد آن يار قريب اما غريب، ياوران شايسته‌اي براي حضرتش و شيعه و شيعيانش باشيم، شايد ما را به نيم‌نگاهي مهدوي مهمان کنند. انشاءالله

حسن مولايي

 

 منبع:حوزه

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین