عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه ظهور زمانی محقق می شود که مساجد، مسجد مهدوی شوند، گفت: برای رسیدن به این جایگاه، اهالی مساجد باید آرمان ها و اهداف مهدی موعود(عج) را دنبال کنند.
عقیق: حجت الاسلام محمدصادق کفیل، استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در حکومت حضرت مهدی(عج) گفت: مسجد همواره به عنوان یک نهاد سیاسى پر تحرک در جامعه اسلامى مطرح بوده است به گونه ای که در سال هاى آغازین مبعث پیامبر از مسجدالحرام به عنوان یک سنگر تبلیغى و ارتباطى در راستاى پیشبرد رسالت استفاده می شد و بعد از هجرت رسول خدا (ص) به مدینه مسجدالنبى هم مرکز فعالیت های تبلیغى و فرهنگى و اجتماعى و سیاسى مسلمانان شد.

وی با اشاره به جایگاه مساجد به عنوان معنوی ترین مراکز و پربرکت ترین زمین ها و بستر حرکت ائمه معصومین (ع) بیان کرد: همان طور که مقر حکومتی پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی(ع) در مساجد بوده است مقر حکومت امام عصر (عج) نیز مساجد است و اداره حکومت از مساجد دنبال و تمامی مساجد مهم آباد می شوند و حضرت مهدی (عج) مساجد را برای استفاده مردم چنانچه در عصر رسول خدا (ص) و عصر حضرت علی (ع) بود آماده می کنند.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: با توجه به جایگاه وی‍ژه مساجد در عصر ظهور، ما مسلمانان نیز در حال حاضر باید نسبت به مسجد الگوگیری جدی داشته و به مساجد به عنوان بستر حکومتی حضرت مهدی (عج) توجه وی‍ژه ای داشته باشیم. در واقع بسترهای استفاده ای که امام عصر(ع) در دوران ظهور از فضای مساجد خواهند کرد باید در عصر غیبت فراهم شود.

جنبش عدالت خواهی باید با مساجد پیوند داشته باشد
استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه عدالت محوری از محورهای حکومتی حضرت مهدی (عج) است، گفت: در حال حاضر باید مساجد بستر توسعه عدالت باشند دلیل آنکه در بحث جنبش عدالت در عصرکنونی تا حدودی موفق نبوده ایم آن است که این جنبش با مساجد گره نخورده و به اهداف حکومت حضرت مهدی (عج) توجهی نشده است. اگر در راستای تحقق حاکمیت دینی در جامعه تلاش می شود به آن دلیل است که حاکمیت دینی مبنایش عدالت محوری است این بستر زمانی فراهم می شود که مساجد بستر عدالت خواهی شوند در صورتی که این فضا در مساجد تحقق یابند در دست یابی به عدالت خواهی موفق خواهیم بود.

اهل مسجد دغدغه مقابله با طاغوت داشته باشند
وی با اشاره به اینکه مساجد باید کانون و محور ظلم ستیزی باشند، خاطرنشان کرد: اهل مسجد باید ظلم ستیز و عدالت خواه باشند و در مقابله با طاغوت زمان دغدغه داشته باشند و نسبت به جامعه و رخدادهای جامعه بی تفاوت نباشند. چرا که در حکومت امام عصر(عج) بی تفاوتی معنا ندارد. حکومت امام عصر(ع) حکومتی با نشاط، پویا و پر تکاپو است که بستر آن توسط اهل مسجد فراهم شود.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه محور جریان سازان ظهور حضرت مهدی (عج) اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، تصریح کرد: وقتی فعالیت ها به نتیجه می رسد که فعالان کانون های مساجد در مساجد مشغول به زمینه سازی برای ظهور حضرت باشند. اگر دغدغه های حکومت حضرت مهدی (عج) در کانون های مساجد احیا شود و در راستای آرمان ها و اهداف حضرت حرکت صورت گیرد آن موقع است که مساجد، مسجد مهدوی می شوند و ظهور رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای غرب حرکت به سوی اومانیسم، خودگرایی و فردگرایی محور همه امورات است، اظهار کرد: متاسفانه این شعار تا حدودی به دنیای شرق نیز سرایت کرده است در میان وظیفه جوانان مسجدی بسیار خطیر است جوانان مسجدی باید در همه امور خدا را در نظر بگیرند تا بسترساز ظهور باشد زیرا که شعار توحیدی و الهی در فضای مسجد به خوبی جواب می دهد.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه از زمان رحلت پیامبر(ص) آخرالزمان آغاز و تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد، گفت: تطبیق علایم آخر الزمان با حال حاضر و بیان شباهت های آخرالزمان با عصرکنونی امر درستی نیست وزمینه های ظهور حضرت مهدی (عج) را باید فراهم کرد و به سمت اندیشه های دینی و آنچه که مورد تایید حضرت است، حرکت کنند. این خود زمینه ساز فراهم کردن بسترهای ظهور می شود.

آبادانی مساجد وظیفه منتظران واقعی
وی گفت: منتظر واقعی مجاهدی است که دغدغه دین دارد. منتظر واقعی باید از جایگاه مسجد برای توسعه دین استفاده کند، متاسفانه در حال حاضر معارف دین ما از مساجد خارج شده اند و آن طور که باید مساجد پایگاه تبلیغ دین نیستند باید تنوع های مساجد زیاد شود به هر مقدار جریان انس با مسجد بیشتر شود ظهور نزدیک تر است چرا که مبنای دین این است. اگر نقش مسجد خوب ترسیم شود آن موقع است که در زمینه سازی ظهور نقش تاثیرگذاری از سوی اهل مسجد صورت گرفته شده است.


استاد مرکز تخصصی مهدویت قم آبادی مسجد را یک وظیفه مهم برای منتظران ظهور عنوان کرد و گفت: آبادی معنوی مساجد باید مورد توجه قرار گیرد و کسانی می توانند مسجد را آباد کنند که خدا محور و معادمحور باشد اهل مسجد باید پیوند خود را با مسجد و امام عصر (عج) نزدیک کنند تا ظهور حضرت مهدی (عج) نزدیک شود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین