عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
آیت‌الله وحید خراسانی در پیامی به گردهمایی ائمه جماعات مساجد منطقه 12 تهران توصیه کرد: شب نیمه شعبان همه مردم در هر جایی دعای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) را زمزمه کنند.
عقیقدر آستانه میلاد منجی عالم بشریت، ائمه جماعات مساجد منطقه 12 شهرداری تهران در محل حسینیه هدایت واقع در میدان قیام گردهم آمدند تا با برنامه‌های مرکز فعالیت‌های دینی به ویژه ماه مبارک رمضان آشنا شوند، این گردهمایی با حضور بیش از یک‌صد و پنجاه نفر از روحانیون و ائمه محترم جماعات منطقه برگزار شد.

در این مراسم علی محمدنژاد شهردار منطقه 12 طی سخنانی عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم از وجود حجت‌الاسلام صادق‌زاده که از ذخایر کشور هستند در ابعاد مختلف در تهران بهره کافی ببریم.

وی در ادامه گفت: ائمه محترم مساجد منطقه 12 همواره یار و یاور شهرداری بوده‌اند و در همه جهات با شهرداری همکاری داشته‌اند،

محمدنژاد در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا در مسئولیت جدید رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری بتوانیم به برنامه‌های شهرداری جامه عمل بپوشانیم.

 

سپس مشاور شهردار تهران عنوان کرد: پیامی از طرف حضرت آیت‌الله وحید خراسانی دارم که فرمودند:‌ شب نیمه شعبان ساعت 11 شب، همه مؤمنین در هر جایی که هستند، چه در مساجد و چه در تکایا و سایر اجتماعات، دعای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) را با هم زمزمه کنند. امروز هجمه و حمله علیه شیعان جهان در ابعاد وسیع صورت می‌گیرد. شما توجه کنید در عراق و پاکستان چه می‌گذرد؟ هر روز ده‌ها انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند. ما باید خدای بزرگ را شاکر باشیم که در کشوری امن زندگی می‌کنیم و ارزش این نعمت بزرگ را بدانیم.

وی در پایان صحبت‌های خود از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی در دوران مسئولیت ایشان، تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده نیز  به چند برابر شدن بودجه مساجد اشاره کرد و گفت: با عنایت به تغییر رویکرد شهرداری تهران، از یک نهاد خدماتی صرف، به  نهادی فرهنگی و اجتماعی؛ تنها در زمینه عمران مساجد، در سال جاری ساخت 72 باب مسجد در اولویت قرار گرفته است. بی‌تردید فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، برای ارتقاء دین مردم، کمتر از نهادهای مسئول در این مقوله و بر هیچ‌کس نیز پوشیده نیست.


رئیس مرکز فعالیت‌های دینی از قول حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دکتر قالیباف، مصداق مدیریت جهادی است؛ نه خودی‌ها ایشان را می‌شناسند و نه دیگران ظرفیت او را می‌دانند که رهبری نیز به این مطلب صحه گذاشته‌اند.

وی ضمن تأکید به موضوعاتی از قبیل برگزاری نماز صبح در مساجد و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان افزود: شما مشعل‌داران علم و دین، با تلاش و تدبیر و درایت خود، نماز صبح را در مساجدی که مسئولیت آن‌ را دارید، برقرار کنید. ضمنا سعی کنید در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های قرآنی خود را افزایش دهید تا همگان از برکات قرآن کریم بهره‌مند شوند.

 
سپس حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان با بیان اینکه در نبودن انبیاء و غایب بودن امام عصر (عج)، وظیفه همه ما در اندازه علم و استعدادمان، پر کردن جای خالی آنهاست، افزود: ما باید دین را از پیرایه‌های غیرمنطقی، حفظ کنیم و آن را به دیگران انتقال دهیم.

وی در خاتمه، با ذکر چندین خاطره و حکایت عبرت‌آموز و ضمن تأکید به جذب مردم و جوانان، از طریق محبت و دوستی، خطاب به پرچمداران هدایت جامعه گفت: شماها، کارهای بسیاری را می‌توانید انجام دهید. چنانچه انجام ندهیم در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.


منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین